נעילה שלילית בבורסה בצל הגמגום בנאסד"ק; פרטנר בלטה לחיוב

הדאו ג'ונס מזנק בחדות על רקע העברת רפורמת המס של טראמפ בסנאט, אולם הנאסד"ק נסחר בירידות שערים קלות ■ תמר פטרוליום אישרה כי היא מנהלת מגעים לרכישת נתח ממאגר תמר שבבעלות נובל אנרג'י

בניין הבורסה בתל אביב / צילום:תמר מצפי
בניין הבורסה בתל אביב / צילום:תמר מצפי

המסחר בבורסה ננעל היום (ב') בירידות שערים, חרף מגמה חיובית ברוב שעות המסחר בתל אביב. בוול סטריט מתנהל המסחר ברובו בעליות שערים, כאשר הדאו ג'ונס מזנק בחדות, ומנגד הנאסד"ק יורד מעט.

 

בעולם עדיין מעכלים את תוכנית הפחתת המסים של הבית הלבן שעברה בסוף השבוע בסנאט. יש עדיין הבדלים בין הגרסה שאושרה בסנאט לזו של הקונגרס, אך נראה כי החלק הבעייתי בהליך העברת הרפורמה עבר, והוא מספק דלק חדש לשווקים.

בירושלים מתערערת היציבות הפוליטית, לאחר שהפגנה של עשרות אלפי אנשים בתל-אביב בסוף השבוע גרמה לחברות בקואליציה לשנות את עמדתן בנוגע לחוק ההמלצות או החוק להשתקת המשטרה, מה שהביא את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת שליחו דוד אמסלם לעצור, לפחות בשלב זה, את הליך חקיקת החוק להשתקת המשטרה.

מניות הגז ריכזו עניין על רקע הודעת תמר פטרוליום כי נובל, שאמורה למכור חלק מהחזקותיה במאגר תמר כחלק ממתווה הגז, מנהלת מגעים לקראת מכירת החזקותיה במאגר לתמר פטרוליום . מוקדם יותר פורסם כי צפוי להיחתם הסכם לפריסת צינור גז מישראל לאירופה, פרסום מוזר נוסף שלא נתפס ברצינות בשוק, ולכן ההשפעה שלו על המסחר אפסית אם בכלל.

טבע  ומיילן  ריכזו עניין על רקע הכניסה הצפויה של אמזון לעסקי מכירת התרופות. בעיקרון, כניסה של שחקן חדש וחזק לשוק הפצת התרופות תמיד עושה טוב לשוק, אך הוא יכול לפעול גם בכיוון של לחץ מחירים כלפי מטה, כדי שהשחקן החדש יוכל לבוא עם בשורה של מחירים נמוכים ללקוח הקצה. כך או כך, טבע ומיילן ירכזו עניין.

בנק מזרחי-טפחות  חתם על הסכם שכר חדש עם עובדי הבנק, שמעניק לו שקט תעשייתי, בנוסף לשיתוף-פעולה של העובדים בכל הנוגע להליך רכישת בנק אגוד .