נעילה חיובית בבורסות אירופה על רקע הזינוק במדד הדאו ג'ונס

הדלק שמניע היום את המסחר בשווקים הפיננסיים - העברת התוכנית להפחתת מסים בארה"ב

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל הערב (ב') בעליות שערים, על רקע מגמה מעורבת בוול סטריט, כשמדד הדאו ג'ונס מזנק בחדות. ברקע המסחר בשווקים הפיננסיים, העברת התוכנית להפחתת מסים בארה"ב. 

 

במהלך סוף השבוע אישר הסנאט את רפורמת המס של הנשיא דונלד טראמפ, ורפורמת המס היסודית ביותר של קוד המס האמריקאי בתקופה של יותר מ-30 שנה יוצאת לדרך. 

הרפורמה עברה בהצבעת סנאט ברוב של 51 מול 49 מתנגדים, ועד לרגע האחרון היה חשש כי לא תעבור, בשל הרוב הזעום שיש לרפובליקאים, הן בבית הנבחרים והן בסנאט. רפורמת המס, בין היתר, מורידה מס חברות מ-35% ל-20% ומעניקה הקלות לעסקים קטנים. כמו כן, בוטל גם סעיף החוק שחייב אנשים לרכוש ביטוח בריאות (אובמה-קייר), כך שלמעשה בוטל מס הבריאות האישי.

מנגד, הגירעון יתרחב, ויעמוד על 1 טריליון דולר.

 

באסיה קיבלו את העברת התוכנית להפחתת מסים בארה"ב בתחושות מעורבות: מחד הפחתת מסים בארה"ב אמורה להניע את הכלכלה המקומית שהיא הגדולה בעולם, ואיתה יגברו הביקושים למוצרים ושירותים מאסיה; אך מאידך התוכנית כוללת גם הטבות למי שיכניס כסף לארה"ב, מה שעלול לפגוע בהשקעות בשאר העולם. כך או כך, עדותו הצפויה של מייקל פלין נגד הנשיא דונלד טראמפ מוסיפה לחוסר הוודאות הכולל בשווקים.

ביפן ריכזו עניין מניות היצוא הגדולות כמו סוני שעולה בכ-1%, טויוטה שירדה ב-0.2%, ניסן שעלתה בכ-0.5% ומיצובישי אלקטריק שירדה בכ-0.3%.