אחרי המשרת הביתי שהפך ללהיט - אמזון מציגה מוצר חדש

אחרי שמכרה כבר כ-11 מיליון יחידות של מכשירי ה"אקו" הביתיים, אמזון מסמנת את השוק העסקי כיעד המרכזי הבא שלה ומשיקה גרסה חדשה של העוזרת הווירטואלית "אלכסה", שתצייד עובדים בארגון בסט של כלים שיסייע להם במהלך היום-יום

אלכסה אמזון/ צילום: מתוך הוידאו
אלכסה אמזון/ צילום: מתוך הוידאו

אנשים מבזבזים יותר מדי זמן מיום העבודה שלהם על משימות מייגעות כמו ניהול יומן, טלפונים וחיפוש אחר מידע. זה גם מה שבחברת הבת של אמזון, Amazon Web Services, חשבו, ולכן השיקו את Alexa for Business.

המזכירה הקולית "אלכסה" מבית אמזון הושקה בסוף 2014, ויועדה עבור הצרכן הביתי בעיקר ככזאת המספקת מידע ובידור, ובעקבותיה צצו ועלו עוזרות קוליות נוספות של גוגל ואפל. אולם כעת היא פורצת כאמור גבולות למגזר העסקי.

העוזרת הווירטואלית אם כך תסייע לכם בחיבור לשיחת ועידה אם צריך, תזמין עבורכם את חדר הישיבות וגם תעזור בניהול ההוצאות. הרעיון הוא לתת בידי העובדים בארגון סט של כלים שיסייע להם במהלך היום-יום. מלבד האופציות הרגילות ניתן גם לתכנת את העוזרת הקולית לבצע משימות ייעודיות כגון: דיווח על תקלות, הזמנת ציוד ואפילו לגשת למחשב בעבודה בזמן שאתם בבית ולבצע מטלות כמו: הצטרפות מרחוק לפגישה או סימון משימה בלוח הפגישות האלקטרוני.

על פי מורגן סטנלי אמזון מכרה כבר כ-11 מיליון יחידות של מכשירי האקו הביתיים כך שהפוטנציאל הוא בהחלט מעניין עבור המוצר החדש. מלבד גישת הקוד הפתוח שמאפשרת אמזון היא גם משתפת פעולה באופן מסודר יותר עם חברות כמו: Concur Solutions, SAP SuccessFactors ו-Salesforce. כמו כן, היא משתפת פעולה להטמעת המוצר עם חברת we work שעוסקת בהשכרת חללי עבודה.