טוכמאייר ורוזן שולחים את ישראל קנדה למדד ת"א 125

לאחר זינוק של 430% שרשמה מניית החברה ב-3 השנים האחרונות, מוכרים צמד היזמים מניות ישראל קנדה ב-50 מיליון שקל, וימשיכו להחזיק במניות בשווי כרבע מיליארד שקל כל אחד

אסי טוכמאייר וברק רוזן / צילום: איל יצהר
אסי טוכמאייר וברק רוזן / צילום: איל יצהר

ברק רוזן ואסי טוכמאייר מכוונים את חברת ייזום הנדל"ן שלהם, ישראל קנדה , למדד ת"א 125 בעדכון המדדים הקרוב - וכחלק מכך, הם מבצעים מכירה נוספת של נתח מהחזקותיהם. לצורך הגדלת חלק הציבור בישראל קנדה ל-35% בהתאם לנדרש, רוזן וטוכמאייר, יחד עם בעל העניין אברהם אוחיון בן דוד, מוכרים כ-5% ממניות החברה תמורת כ-50 מיליון שקל, נוסף על הנפקה של כ-2% נוספים מהון החברה תמורת כ-25 מיליון שקל.

החברה צפויה להצטרף למדד ת"א 125 בחודש פברואר הקרוב, זאת לאחר שאתמול נמכרו ממניות ישראל קנדה תמורת כ-72 מיליון שקל - בעיקר של בעלי המניות העיקריים וכן באמצעות הנפקת מניות. ההנפקה בוצעה במחיר של כ-3.9 שקל - גבוה בכ-2.5% ממחיר המינימום שנקבע.

מניית ישראל קנדה טיפסה בשנה האחרונה בכ-20% ומשקפת לחברה שווי שוק של כ-910 מיליון שקל, אחרי זינוק של כ-430% בתוך שלוש שנים. טוכמאייר ורוזן מחזיקים כ-55% ממניות החברה בחלקים שווים - כך שבידי כל אחד מהם מניות בשווי של כרבע מיליארד שקל.

מכירת המניות של רוזן וטוכמאייר מצטרפת למכירה בהיקף של כ-20 מיליון שקל שביצעו באוקטובר, במסגרת מהלך להפיכתה של מנורה מבטחים לבעלת עניין בחברה, ושבועות ספורים לאחר שישראל קנדה סיכמה על הנפקת מניות פרטית בהיקף של כ-100 מיליון שקל לכמה גופים מוסדיים, ובהם מנורה מבטחים, פסגות, הפניקס, קבוצת ספרה וקרן נוקד.

פעילותה של ישראל קנדה מתרכזת בעיקר בהקמת פרויקטי נדל"ן בישראל ובחו"ל, ייזום וניהול קבוצות רכישה, השקעה בקרקעות ופעילות נדל"ן מניב. הפרויקטים של החברה מרוכזים ברובם המכריע באזור המרכז - בתל אביב, הרצליה פיתוח ורמת השרון - והמודל העסקי שלה מבוסס על השקעה נמוכה יחסית של הון עצמי בפרויקטים, גיוס מהיר של שותפים עסקיים, תוך החזר מהיר של ההשקעה ברווחיות גבוהה ופיזור הסיכונים.

בין הפרויקטים שלה בתחום קבוצות הרכישה ניתן להזכיר את הפרויקטים דה-וינצ'י ורוטשילד 17 שבמרכז תל אביב. עוד היא שותפה, בין השאר, בפרויקט המגורים והמשרדים מידטאון, גם הוא במרכז תל אביב.

אתמול (א') עדכנה ישראל קנדה על השלמת הסכם השכירות יחד עם תדהר ואקרו נדל"ן לקמפוס החדש שנבנה עבור ענקית ההיי-טק מיקרוסופט. במסגרת ההסכם בין הצדדים, מיקרוסופט תשכור את הנכס, שייקרא Sea Tower, תמורת כ-50 מיליון שקל בשנה לתקופה של עד 21 שנים. הבניין נבנה על קרקע שרכשו השותפות במהלך 2016 תמורת כ-200 מיליון שקל.

עוד עדכנה אתמול ישראל קנדה על השלמת יתרת התמורה בסך 166 מיליון שקל, מתוך סכום כולל של 277 מיליון שקל, לרכישת הבניין המשמש את הסניף המרכזי של בנק לאומי וממוקם בפינת הרחובות יהודה הלוי והרצל בתל אביב. במקום מקדמות השותפות תוכנית להקמת מגדל בן 40 קומות למשרדים ולמגורים.