סטארט-אפ מתל-אביב שנלחם בפישינג גייס 6.5 מיליון דולר

חברת איירונסקיילס, המספקת הגנה מהונאות סייבר בתחום ה-Email Phishing, מדווחת על גיוס של 6.5 מיליון דולר במסגרת סבב השקעה שני ■ את הסבב הובילה קרן K1

חברת איירונסקיילס / צילום:  צילום באדיבות החברה
חברת איירונסקיילס / צילום: צילום באדיבות החברה

חברת איירונסקיילס (IronScales), המספקת הגנה מהונאות סייבר בתחום ה-Email Phishing, מדווחת על גיוס של 6.5 מיליון דולר במסגרת סבב השקעה שני. את הסבב הובילה קרן K1, והשתתפה בו גם RDC, המשותפת לאלרון ורפאל, שהשקיעה בחברה גם בסבב הקודם. החברה, שהקים ב-2015 המנכ"ל איל בנישתי, גייסה עד כה 8 מיליון דולר בסך-הכול, והיא מעסיקה 18 עובדים, 14 מהם בתל-אביב והשאר בניו-יורק. על פי הודעת החברה, הטכנולוגיה שלה מוטמעת ביותר מ-100 ארגונים.

על פי מחקר של חברת האבטחה Wombat מהשנה שעברה, 85% מהחברות סובלות ממתקפות סייבר באמצעות פישינג. באיירונסקיילס אומרים שכיום יותר מ-90% מהתקפות הסייבר הן באמצעות פישינג דרך המייל, וכי החברה יודעת לקצר את זמן הזיהוי והטיפול באירועים כאלה מימים, שבועות ולעתים אפילו חודשים, לשניות בלבד. הפתרון של החברה מבוסס על שילוב בין מספר גורמים: הכשרת עובדים להעלאת מודעות, זיהוי והתראה מפני איומים ברמת תיבת הדואר הבודדת, אוטומציה של תגובה לאירועי פישינג ושיתוף מודיעין בזמן אמיתי בין חברות שונות, באופן אנונימי.

בחברה מסבירים שהשכיחות הגבוהה של אירועי פישינג נובעת מהתיישנות הטכנולוגיות בתחום, הגורמת לכך שתוקפים מצליחים לעקוף בקלות יחסית הגנות ופילטרים. "בנוסף", נמסר מהחברה, "תוכניות הכשרה ויצירת מודעות בקרב עובדים הראו עד היום הצלחה מוגבלת, מאחר שלמרבית העובדים אין את הזמן, המיומנות, המיקוד והכלים הדרושים כדי לתפקד בתור מגיני פישינג במשרה מלאה, ללא עזרה מתאימה מטכנולוגיות מבוססות למידת מכונה. גם כאשר הודעות אימייל חשודות מזוהות ומדווחות, לצוותי האבטחה אין את האמצעים כדי להגיב במהירות וביעילות ברמות הנדרשות בתחום הפישינג".

האסן אסקרי, שותף מנהל בקרן K1 אמר כי "הגישה הייחודית של איירונסקיילס" שכנעה את הקרן להשקיע בחברה, והיא מחפשת חברות אבטחה נוספות בעלות גישה דומה. זוהר רוזנברג, שהיה ראש מחלקת סייבר בצה"ל ומנהל את התחום באלרון, השותפה ב-RDC, מכנה את הפישינג "מגפה כלל עולמית", בעיקר בתחום מתקפות כופר. על רקע זה, הוא אומר, "מתקפות פישינג אחראיות להוצאות הנאמדות במאות מיליוני דולרים ואף למעלה מכך מדי שנה. "אנו מאמינים כי לאיירונסקיילס יש את הפתרון הנכון החדשני והמקיף ביותר לבעיית האימייל פישינג".

בהמשך לגיוס מתכוונת איירוסקיילס לפתוח משרדים חדשים בארה"ב ובאירופה, שהראשון שבהם ייפתח ברבעון הראשון של 2018 באטלנטה. סמנכ"ל המכירות של החברה יפעל מהמשרד החדש, ובנוסף לו יגויסו בארה"ב 10-15 עובדים בתחומי השיווק, הפיתוח העסקי והתמיכה הטכנית. פעילות הפיתוח תישאר בישראל.