אינטל משקיעה בסטארט-אפ מתל-אביב שעוסק באבטחת ענן

חברת Alcide, המספקת פתרון אבטחה לטכנולוגיות חדשות בתחום מרכזי נתונים ושרתי ענן, הודיעה על השלמת גיוס של 5.2 מיליון דולר בהובלת אינטל קפיטל ואלרון

אינטל קרית גת / צילום: איל יצהר
אינטל קרית גת / צילום: איל יצהר

גיוס סיד חריג בהיקפו: חברת Alcide, שהוקמה באמצע 2016 ופועלת מתל-אביב, הודיעה על השלמת גיוס של 5.2 מיליון דולר בהובלת אינטל קפיטל ואלרון. החברה, שמומנה עד לפני כמה חודשים על ידי יזמיה, המנכ"ל רני נחמיאס ומנהל הטכנולוגיה גדי נאור, מספקת פתרון אבטחה לטכנולוגיות החדשות ההולכות ומתבססות בתחום מרכזי נתונים (Data Centers) ושרתי ענן. לפי מכון Ponemon, הסבירות שארגון יספוג פגיעה בנתונים היא 25%. חברת המחקר גרטנר צופה שב-2020 יסתכמו ההוצאות על אבטחת מידע בארגונים ב-113 מיליארד דולר.

בשיחה עם "גלובס" אמר נחמיאס כי עיתוי הקמת החברה מאפשר לה להקדים את השוק: "שירותי הענן הם היום הלב הפועם של כמעט כל ארגון, הרבה מפתרונות האבטחה לשרתים ולמרכזי מידע שפותחו לפני ארבע או חמש שנים בלבד הספיקו להתיישן. הסיבה היא שבשנים האחרונות היתה קפיצת מדרגה טכנולוגית שחוללה מהפכה בתחום. הטכנולוגיה שלנו מספקת פתרון שכיום כמעט לא קיים, ועשינו לה בחודשים האחרונים בדיקות בקנה מידה גדול, שהעלו תוצאות מצוינות". נחמיאס רמז שהבדיקות נערכו בשיתוף פעולה עם שחקן גדול מחוץ לישראל, אך סירב לאשר שמדובר באינטל, שהשקיעה בשלב הסיד סכום האופייני לסבב ראשון.

"אחת הבעיות שאנחנו פותרים היא ריבוי ספקי אבטחה אצל לקוחות", מוסיף נחמיאס. "במצב הנוכחי צוותי פיתוח, תפעול ואבטחה בארגונים נאלצים להתמודד עם טכנולוגיות של ספקי אבטחה שונים, וכתוצאה מכך מאבדים שליטה. מעבר לזה, לא פעם הרשתות מבוזרות ברמה שהופכת חלקים מהן לבלתי שקופים. המוצר שלנו נותן פתרון רב-ממדי, המאפשר לצמצם את מספר הטכנולוגיות שבהן בעלי העניין בארגון צריכים להתמצא. אנחנו מספקים להם שיקוף מלא ובזמן אמת של מצב הענן שלהם, כולל הפינות שכיום אינן מנוטרות, וכלים להתמודד עם התקפות, איומים פנימיים וגניבת מידע רגיש".

לדברי מנהל תחום הסייבר באלרון, זוהר רוזנברג, "הדאטה סנטר המודרני משרת תהליכים עסקיים מורכבים מאוד, המאפשרים מגוון אפשרויות אינסופי החל מאפליקציות בנקאיות במכשירים ניידים, דרך ניהול מכירות ומשאבי אנוש בענן, ועד משחקי רשת בהם משתתפים מאות אלפי בני אדם מכל העולם. בשל העושר האינסופי של האפשרויות והשירותים אותם נדרש מרכז הנתונים המודרני לספק, הוא הפך להיות מורכב מאוד ואף על סף הכאוטי. היכולת להבין ולהבחין בזמן אמת מה קורה בדיוק בתוכו, כל שכן להגן עליו מפני איומי סייבר שונים, הפכה לכמעט בלתי אפשרית. בעולם כזה נדרשת תפיסת הגנה שונה לחלוטין מתפיסת ההגנה הקיימת לרשתות IT המאופיינות בדינמיות ובמגוון מצומצמים הרבה יותר. אלסיד מביאה תפיסה חדשנית המאפשרת לעשות סדר, להבין, לנטר ולהגן על העולם הכאוטי הזה של הדאטה סנטר המודרני".

אלסייד מעסיקה 20 עובדים בתל-אביב, ומתכוונת להכפיל את מספר העובדים בעקבות הגיוס. חלק מהעובדים החדשים יצטרפו למרכז הפיתוח בישראל ואחרים, בתחומי הפיתוח העסקי, יפעלו מארה"ב.

Alcide

תחום פעילות: אבטחת ענן

מייסדים: רני נחמיאס (המנכ"ל) וגדי נאור

שנת הקמה: 2016

מספר עובדים: 20, בתל-אביב

גיוסי הון: 5.2 מיליון דולר

משקיעים: אינטל קפיטל, אלרון