רדהיל מדווחת על תוכנית קיצוץ; מוותרת על המוצר למיגרנה

הוצאותיה של חברת התרופות עלו לאחר שרכשה שני מוצרים מאושרים ובנתה להם מערך שיווק

תרופות / צילום: רויטרס
תרופות / צילום: רויטרס

חברת פיתוח התרופות רדהילהודיעה היום (ה') על תוכנית קיצוץ בעלויות. התוכנית כוללת בין היתר מיקוד בתחום מערכת העיכול, ובעקבות זאת ויתור על מוצר Rizaport, תרופה למיגרנה הניתנת בדפית מסיסה.

רדהיל הפכה בשנה האחרונה מחברת פיתוח תרופות בלבד, לחברה העוסקת גם בשיווק תרופות, לאחר שרכשה שלושה מוצרים שכבר נמצאים בשוק. בעקבות זאת עלה קצב שריפת המזומנים של החברה. על פי דוחות הרבעון השלישי של 2017, העלויות שנצברו בעקבות המהלך הגיעו ל-6.5 מיליון דולר (עלויות הקמת מערך השיווק והפעלתו). בעקבות עלויות אלה והמשך ההשקעה במו"פ בהיקף של 8.1 מיליון דולר, עמד קצב השריפה על 10.6 מיליון דולר.

ההכנסות מן המוצרים הללו עמדו על 1.5 מיליון דולר ברבעון השלישי. אלה הכנסות נמוכות מציפיות השוק, שכן רדהיל ציינה בעבר כי המוצר EnteraGam, מזון רפואי לשליטה בשלשולים כרוניים, רשם ב-2016 הכנסות של מעל 5 מיליון דולר אצל החברה שמכרה אותו לרדהיל, ואילו Donnatal, תרופה לטיפול במעי רגיז ובדלקות במעי, רשמה הכנסות של כ-60 מיליון דולר (רדהיל משווקת את המוצר באופן לא בלעדי). ההכנסות הראשוניות משני המוצרים עדיין לא הדביקו את הקצב הזה, אך רדהיל עדיין מקווה כי בהמשך תוכל להציג שיפור משמעותי.

בדיווח מהיום מסרה רדהיל כי היא מקווה להפחית את קצב השריפה ל-8.5 מיליון דולר בכל רבעון ב-2018. בקופת רדהיל 45 מיליון דולר (ללא חוב), לאחר שגייסה לפני כמה שבועות 22.5 מיליון דולר.

המטרה העיקרית של רכישת המוצרים הוותיקים היא להתחיל לבנות מערך שיווק שיקלוט בעתיד את מוצרי רדהיל שנמצאים היום בפיתוח, ובמיוחד את האנטיביוטיקה לטיפול ב-ה. פילורי ובמחלת קרוהן, שתי התוויות בהן מצפה החברה לתוצאות ניסויי שלב III ב-2018.

שלום לדפית המסיסה

מוצר ה-Rizaport למיגרנה אשר עליו מוותרת רדהיל היום, הוא תרופה קיימת בצורת מתן חדשה, אשר נועדה להאיץ את ספיגת התרופה. תהליך אישור המוצר היה אמור להיות קצר וקל, אולם עם הגשתו לאישור, החברה קיבלה מן ה-FDA, רשות המזון והתרופות האמריקאית, מכתב ובו בקשה לנתונים נוספים.

Rizaport היה מן המוצרים הראשונים שרכשה החברה ב-2010, כאשר מיצבה את עצמה כחברה הרוכשת מוצרים שונים מחברות שנקלעו לקשיים. מאז שינתה רדהיל את המודל העסקי שלה, והתמקדה כאמור בתחום מערכת העיכול.