אלביט תקים מרכז הדרכה לטייסי הרקולס ב-74 מיליון דולר

אלביט תבנה את המרכז בתוך 3 שנים ותפעיל אותו במשך עשור ■ התחייבה להקים שני סימולטורים לאימונים

משרד הביטחון התקשר עם אלביט מערכות   לתקופה של 13 שנה, ובמהלכה היא תבנה ותפעיל את מרכז ההדרכה החדש לאימון טייסי מטוסי התובלה "שמשון" ו"קרנף" (הרקולס). המרכז ייבנה בתוך 3 שנים, והחברה תפעיל אותו במשך עשור תמורת 74 מיליון דולר.

מרכז ההדרכה והאימון החדש למטוסי התובלה יוקם בבסיס נבטים שבנגב, ובסמוך למרכז ההדרכה שבו מתאמנים טייסי מטוסי ה-F-35 "אדיר". 9 מתוך ה-50 שישראל רכשה נמסרו לחיל האוויר בשנה האחרונה (על הכרזת מטוסי החמקן כמבצעיים בחיל האוויר, ראו מסגרת).

במסגרת החוזה בין אלביט למשרד הביטחון, החברה התחייבה שתקים במרכז החדש שני סימולטורים שישמשו לאימון צוותי האוויר בשני הדגמים של מטוסי ההרקולס המשמשים את חיל האוויר: הדגם החדש המכונה "שמשון", והדגם המיושן "קרנף", שבשנים האחרונות עבר תהליך של שדרוג וחידוש מערכות. את תוכנית השדרוג וההשבחה של מטוסים אלה, שחלקם משמשים את חיל האוויר יותר מארבעה עשורים, הובילה גם אלביט מערכות.

במשרד הביטחון אמרו היום (ד') שלהתקשרות זו קדם מכרז שבו התחרו שתי חברות, ובסוף ההליך נבחרה ההצעה של אלביט. על פי הצעת החברה, היא תקים שני מדמים מקושרים שיאפשרו לאמן את צוותי האוויר שמפעילים מטוסים אלה ברמת היחיד וברמת הטייסת, באופן שיותאם לתצורה הישראלית של מטוסים אלה ולרבות מידול מלא של תא הטייס ושל המערכות השונות שמותקנות בו. בנוסף, היא תספק לצוותי הקרקע מדמה ייעודי שיאפשר להם לבצע תרגולות שונות הקשורות לפעולות האחזקה של מטוסי התובלה.

אלביט כבר מפעילה בבסיס חצור של חיל האוויר חוות מדמים למטוסי הקרב F-16 ו-F-15 המשמשים לאימון טייסיהם.

בשנים האחרונות הועברו תהליכי הכשרה ואימון רבים לסימולטורים בניסיון לחסוך בהוצאות. אימון של טייסי התובלה של חיל האוויר נעשה במדינות כמו ארה"ב, בלגיה ואיטליה בהיעדר מדמים מתאימים בארץ.

במשרד הביטחון אמרו היום כי עם פתיחת המדמים למטוסים אלה, חיל האוויר יוכל לצמצם בכ-30% את מספר הטיסות שלו באותם מטוסים, לחסוך בתקציבים ובשעות טיסה יקרות ולאמן את הטייסים במתארי טיסה שונים ובשורה של תרחישים חריגים.