נחשף ב"גלובס": מיזוג בנקים רק באישור שרי האוצר והכלכלה

ההצעה - על רקע הכוונה למזג את בנק אגוד למזרחי-טפחות ■ שר הכלכלה אלי כהן, מיוזמי ההצעה: "מיזוגי בנקים הוא בניגוד לרוח החוק להגברת התחרות בבנקאות והמלצות ועדת שטרום"

יו"ר סיעת כולנו, ח"כ רועי פולקמן, מאשר את הפרסום ב"גלובס" על כוונתו להגיש הצעת חוק, ולפיה מיזוג בין בנקים יצריך את אישור שר האוצר ושר הכלכלה. בתמיכתו של שר הכלכלה אלי כהן הגיש היום פולקמן הצעת חוק "חוק הבנקאות" המצריך אישור של שני השרים בעת מיזוג בנקים שהיקף המצטבר הוא מעל 10%. אם הצעת החוק תעבור, הדבר יביא לביטול עסקת מיזוג בנק אגוד למזרחי-טפחות, שכן שר האוצר משה כחלון וכהן כבר הודיעו כי יתנגדו למיזוג.

יו"ר סיעת כולנו ח"כ רועי פולקמן מסר: "המגזר הבנקאי בישראל מאופיין בריכוזיות רבה. במקביל, מספר השחקנים בשוק קטן, ומספר השחקנים מתוכם אשר מחזיקים בנתח שוק משמעותי אף קטן עוד יותר. לפיכך, יש משמעות לכל שחקן בשוק, ובפרט לשחקנים קטנים, כגורם מגביר תחרות. הסדרה בחוק תאפשר שמירה על התחרות בצורה הטובה ביותר כך שללקוח תהיה יכולת בחירה בבנק עם התנאים הטובים ביותר".

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן מסר: "מיזוגי בנקים הוא בניגוד לרוח החוק להגברת התחרות בבנקאות והמלצות ועדת שטרום. עד היום מיזוג בנקים לא הוכיח את עצמו ולא תרם כלל להגברת התחרות, אלא רק המשיך את מגמת הקונסולידציה בשנים האחרונות בהן  לא נפתח אף בנק חדש וכך נוצרה מערכת בנקאית ריכוזית מהגבוהות ביותר בעולם המערבי. מיזוג בנקים בניגוד לאינטרס הצרכני ולמגמה להגברת התחרות במערכת הבנקאית ועמדה זו נתמכת בין היתר ע"י דרור שטרום ופרופסור בן בסט. רשיון בנקאות הינו בעל ערך רב גם כשמדובר בבנק קטן שכן הוא יכול להוות פלטפורמה לבנקאות אינטרנטית שהיא עתיד עולם הבנקאות".