סגירה מעורבת באירופה; הניקיי היפני קפץ בלמעלה מ-1%

נעילה מעורבת בוול סטריט אמש ■ הניקיי התאושש מהנפילה הכואבת שרשם ■ סמסונג ריכזה עניין בבורסת קוריאה ■ תנודות בשווקים בעקבות הכרזת טראמפ אמש על הכרתה של ארה"ב בירושלים כבירת ישראל

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה נסגר היום (ה') במגמה מעורבת, והמסחר באסיה ננעל במגמה דומה, בעוד מדד הניקיי היפני בלט לחיוב. אמש נרשמה בוול סטריט נעילה מעורבת, והמסחר בבורסות ניו יורק מתנהל כעת בעליות.

 

הנשיא טראמפ הכריז אמש שארה״ב רואה בירושלים את בירתה של ישראל, והדבר מערער את השווקים, בעוד המשקיעים ממתינים ובוחנים את הלך הרוח בעקבות נאומו של הנשיא. טראמפ הודיע שהוא יורה למחלקת המדינה להתחיל להעביר את השגרירות האמריקאית מתל-אביב לירושלים. מדובר באחת מהבטחות הקמפיין המשמעותיות של טראמפ עליהן חזר בנאומיו ושאף לכך במהלך השנה האחרונה. 

"כל הנשיאים, חתמו על ׳כתב הויתור׳ וסירבו להעביר את השגרירות ולהכיר בירושלים שהיא בירת ישראל", אמר טראמפ בנאום ששודר בכל רשתות השידור בארה"ב. "אך אחרי 2 עשורים של חתימה על ויתורים, לא התקרבו שלום. ולכן החלטתי שהגיע הזמן להכיר בכך שירושלים היא הבירה של מדינת ישראל. נשיאים לפני הבטיחו זאת במהלך הקמפיינים, אך לא יישמו זאת. אני מכריע היום שזהו האינטרס של ארה״ב. ומוסיף שלכל מדינה יש את הזכות להכרה בבירה שלה.

 

 

הניקיי, שרשם נפילה של כ-2% ביום המסחר הקודם, הראה מגמת התאוששות. עליות נרשמו בכל הסקטורים בבורסה היפנית - וספציפית במגזרי המכוניות, טכנולוגיה ופיננסים. מניות האנרגיה נסחרו במגמה מעורבת לאחר הירידה שרשמו אמש מחירי הנפט.

בקוריאה, מניות הייצור והנפט משכו את המדד מטה למרות עליות במניות הטכנולוגיה הגדולות - בהן סמסונג .