שובר שיא אחר שיא: הביטקוין כבר ב-15 אלף דולר למטבע

המטבע הדיגיטלי ממשיך לשבור שיאים, לאחר שרק אתמול ציין את שבירת רף ה-12 אלף דולר ■ סקר בארה"ב: 2% (כ-6.5 מיליון איש) קנו ביטקוין

ביטקוין / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
ביטקוין / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

מחיר הביטקוין עולה היום (ה') לשיא חדש של כ-15 אלף דולר למטבע, בעודו רושם ראלי מטורף בימים האחרונים. רק אתמול נסק המטבע מעל לרמות המחירים של 12 ו-13 אלף דולר, והיום בבוקר פרץ את רמת המחיר של 14 אלף דולר.

המסחר במטבע הדיגיטלי הפופולרי ביותר קיבל רוח גבית מרשויות רגולטוריות בארה"ב, שהודיעו כי יאפשרו לקבוצות המסחר בחוזים עתידיים, CME ו-CBOE, להציע מסחר בחוזים עתידיים על המטבע.

גם בישראל זכה המסחר במטבע להתייחסות רגולטורית לאחרונה, כאשר יו"ר רשות ני"ע הפורש, שמואל האוזר, התבטא השבוע ואמר כי "אין מנוס מ'לעשות סדר' בתחום המטבעות הדיגיטליים. חייבים להבחין בין בלוקצ'יין, ביטקוין, ו-ICOs. אמנם בלוקצ'יין היא טכנולוגיה לגיטימית שתהיה חלק מחיינו. אנחנו נאמץ אותה והיא תאפשר הורדת עלויות למשקיעים ביטקוין הוא אמצעי תשלום דיגיטלי שדומה כי ערכו יצא משליטה. בנוגע אליו יש סכנה שמדובר בבועה, שאחד המאפיינים שלה הוא תופעת העדר". (לסיפור המלא)

בעוד הביטקוין שובר שיאים, פורסם סקר חדש על חדירת המטבע הווירטואלי לחיי האמריקאים. על פי תוצאות הסקר, שנערך בקרב יותר מ-2,000 אזרחי ארה"ב מעל גיל 18, כ-2% מהאמריקאים קנו עד היום ביטקוינים. בחישוב גס, 2% מאוכלוסיית ארה"ב, המונה כיום יותר מ-326 מיליון איש, הם יותר מ-6.5 מיליון איש. נוסף על כך, יש להביא בחשבון שרוב מחזיקי הביטקוין כיום אינם אמריקאים. לפי נתוני cryptocompare, מתוך כלל הביטקוינים שנרכשו עד היום בעולם, ששוויים הכולל גבוה מ-208 מיליארד דולר, 50% נרכשו במטבע היפני ין, 27% נרכשו בדולרים, 9% נרכשו במטבע הוון הדרום קוריאני, 4% נרכשו ביורו, ועוד כ-10% נרכשו במטבעות אחרים. על פי הסקר, הרוב המוחלט של הציבור האמריקאי עדיין לא קנה עד היום ביטקוין, וגם לא מטבעות דיגיטליים אחרים. (לסיפור המלא)