יעדי מלאנוקס ל-2018: שיפור ברווחיות תפעולית וצמיחה בהכנסות

לאחרונה יצאה הקרן האקטיביסטית סטארבורד נגד הפער במרווחים בין מלאנוקס לקבוצת ההשוואה, וקראה לחברה לבצע שיפורים תפעוליים ולבחון חלופות אסטרטגיות

 

איל וולדמן / צילום: תמר מצפי
איל וולדמן / צילום: תמר מצפי

שבועות ספורים לאחר שקרן ההשקעות סטארבורד טענה כי מלאנוקס  מציגה מרווחים נמוכים ביחס לקבוצת ההשוואה, היום (ה') מעדכנת מלאנוקס את השוק ביעדי החברה ל-2018, הכוללים גם שיפור ברווחיות התפעולית.

מלאנוקס, שנוסדה ומנוהלת על ידי איל וולדמן, מפתחת, מייצרת ומשווקת ציוד תקשורת, הכולל שבבים, כרטיסים, מתגי תקשורת וכבלים להעברת נתונים מהירה בתקשורת ארגונית. במצגת שפורסמה היום מציינת החברה כי אחד מיעדיה ל-2018 הוא חזרה לצמיחה בשיעור דו-ספרתי נמוך עד בינוני, לאחר שנה כמעט נטולת צמיחה שצפויה ב-2017 (ולעומת צמיחה של כ-30% ב-2016). שולי הרווח התפעולי (על בסיס Non-GAAP), שב-2017 צפויים, לפי הערכות אנליסטים, לעמוד על 13.7% בלבד, אמורים להתרחב ב-2018 לכ-17%-19% ("high teens"). זאת, כאשר ברבעון האחרון של 2018 תוצג רווחיות תפעולית של מעל 20%. זאת, למרות ששולי הרווח הגולמי של מלאנוקס צפויים לרדת, מרמה של 71% בשלושת הרבעונים הראשונים של 2017 לכ-68%-69% ב-2018, על רקע תמהיל המוצרים הנמכרים. מלאנוקס מציינת במצגת כי ההוצאות התפעוליות שלה ירדו בשנה הבאה לעומת 2017 (צפי האנליסטים לשנה זו הוא להוצאות של 490 מיליון דולר). יעד החברה הוא לצמוח ב-50% ברווח התפעולי בשנה הבאה, לעומת השנה הנוכחית.

כזכור, הקרן האקטיביסטית סטארבורד הודיעה לאחרונה שרכשה 10.7% ממניות מלאנוקס ובמכתב שפרסמה מסרה כי "הקרן עוקבת אחרי החברה כחלק מהמעקב אחר תעשיית הסמיקונדקטורים, ושמה לב לפער הגדל בין המרווחים, הצמיחה וביצועי המניה של מלאנוקס לבין קבוצת ההשוואה שלה. העניין של הקרן בחברה מבוסס אך ורק על העמדה שלפיה ניתן לייצר ערך רב מאוד באמצעות שיפורים תפעוליים או בחינת חלופות אסטרטגיות". מאז כניסת הקרן עלתה מניית מלאנוקס ב-16.3% לשווי של כ-3 מיליארד דולר.

בין מנועי הצמיחה שמלאנוקס מציינת לשנה הקרובה, מוזכרים מתגי האת'רנט, שמכירותיהם יותר מאשר יוכפלו. בתחום האינפיניבנד המכירות יישארו ללא שינוי או יעלו עלייה מתונה. תחום ה-SoC (שנובע בין היתר מרכישת איזיצ'יפ לפני כשנתיים) יציג צמיחה בשיעור חד-ספרתי.