מכשירי האנדרואיד של 2018 יכילו תכונות המצלמה של אייפון X

בוועידת הטכנולוגיה השנתית של קוואלקום בהוואי נחשף אתמול כי מכשירי האנדרואיד היוקרתיים של 2018 יכילו את תכונות המצלמה החדשות ביותר של אייפון X, שיצא רק לפני כחודש, ושעד כה היו ייחודיות לאפל

מכשירי האנדרואיד היוקרתיים של 2018 יכילו את תכונות המצלמה החדשות ביותר של אייפון X, שיצא רק לפני כחודש, ושעד כה היו ייחודיות לאפל. ערכת השבבים Snapdragon 845 של היצרנית קוואלקום, שככל הנראה תשולב במרבית מכשירי הדגל המבוססים על אנדרואיד, תתמוך בתכונות Deep Portrait ו-Face ID, כך נחשף אתמול (ד') בוועידת הטכנולוגיה השנתית של קוואלקום בהוואי.

מצב ה-Deep Portrait מאפשר צילום סלפי איכותי מהמצלמה הקדמית, ברמה שראינו בעיקר במצלמות אחוריות במכשירי אנדרואיד עד היום, בכך שהוא ממקד את הצילום באדם ומטשטש את הרקע. Face ID היא תכונת זיהוי פנים מתוחכמת, באמצעותה לאחר שהמשתמש מצלם את תמונתו בנייד, המכשיר יודע להשוות את פניו לתמונה זו ולבצע זיהוי שלו, ועל בסיסו באפשרותו לבצע מגוון פונקציות כמו ביטול נעילת המכשיר וביצוע רכישות מאובטחות.

ערכת השבבים החדשה של קוואלקום תומכת בחיישני קרינה אינפרא-אדומה שמשמשים עבור מיפוי פנים. ניתן לצפות שנראה גם יותר מיפוי פנים בתלת ממד במכשירי אנדרואיד, כדי להתחרות באנימוג'י - האימוג'ים המונפשים של אייפון X . קוואלקום דיברה גם על האבטחה של ה- Snapdragon 845, וציינה כי היא בעלת חשיבות עליונה בתכונת מיפוי פנים. האבטחה השתפרה גם בנוגע לכל שאר אופציות הזיהוי הביומטרי - דרך טביעת אצבע, קול או קשתית.

שדרוג גדול נוסף במצלמה שמציגה ערכת ה- Snapdragon 845 היא תמיכה מלאה בהקלטות וידאו ברמת Ultra HD Premium , וסרטונים ברזולוציית 4k בתדירות של 60fps ועם עומק צבע של 10 ביט - שיוסיף יותר צבעים חיים. Snapdragon 845 אף יאפשר למצלמות של סמארטפונים לצלם סרטון נע בשילוב אלמנטים סטטיים. קוואלקום הדגימו את התכונה הזאת באמצעות סרטון של ילדה שלא נעה ובוהה בדג זהב שזז בתוך אקווריום.

בנוסף לתכונות המצלמה המתקדמות, קוואלקום אמרה בכנס כי התכונה מספר אחת בה אנשים מעוניינים היא חיי סוללה ארוכים, וערכה שיפורים בהתאם. החברה הצהירה כי ניתן יהיה לצלם סרטון במשך יותר מארבע שעות, לשחק יותר משלוש ולהקליט קול במשך יותר מיומיים בעזרת הערכה החדשה, ואף שניתן יהיה לטעון את הטלפון ממצב של 0% סוללה ל-50% ברבע שעה בלבד. בנוסף, בקוואלקום אומרים כי Snapdragon 845 מוציאה לפועל משימות AI במהירות גדולה פי שלושה מה- Snapdragon 835 , ערכת השבבים הקודמת של החברה.

עדיין לא ידוע אילו טלפונים יתמכו ב- Snapdragon 845, אבל ב-2017 כמעט כל היצרניות הגדולות שמו את Snapdragon 835 בליבת החומרה של המכשירים שלהם. ערכת השבבים לא מיועדת רק לסמארטפונים, וכנראה תימצא גם בטאבלטים, מחשבים ניידים וערכות של אוזניות עם מיקרופון המיועדות למשחקי מציאות מדומה.