בעלי מניות מיעוט בפוליגון נגד מינוי בנו של קובי מימון לדירקטור

ניר מימון בן ה-21 מצטרף לדירקטוריון פוליגון, ללא ניסיון קודם בניהול בעלי המניות: "אפשר לתת לו להתחיל לעבוד בתפקיד זוטר בשכר נמוך, כדי שילמד - במקום להתחיל ישר בדירקטוריון" ■ קרן הגידור טוליפ סיכלה את מינויה של מירב הורוביץ כדירקטורית חיצונית בחברה

קובי מימון / צילום: שלומי יוסף
קובי מימון / צילום: שלומי יוסף

איש העסקים קובי מימון, שנחשב על ידי רבים לבעל השליטה בפועל באימפריית הנדל"ן וחיפושי הנפט והגז אקויטל (אף שהוא אינו מחזיק בה מניות), נתקל בקשיים בנוגע למינוי בנו, ניר מימון, לדירקטור בחברת הנדל"ן הקטנה פוליגון , שבה הוא מחזיק בשליטה יחד עם גיל הוד.

קשיים אלה ונוספים שעלו באסיפת בעלי המניות האחרונה, עשויים לסמן את תחילתו של מאבק בין בעלי השליטה לבין בעלי כמה מבעלי מניות המיעוט, בראשות קרן הגידור טוליפ, על רקע מה שנראה כנתק בין הנהלת החברה לכמה מבעלי המניות.

דירקטוריון פוליגון אישר בימים האחרונים את הכללתו של מימון הצעיר בפוליסת הביטוח של החברה, וזאת לאחר שהגופים המוסדיים המחזיקים במניות החברה, ובהם קרן טוליפ, ילין לפידות, הכשרה חברה לביטוח, אלומות, מיטב דש ומגדל, התנגדו באסיפת בעלי המניות לבקשת החברה להעניק למימון שיפוי.

המניה עלתה ב-40% בשנה

ניר מימון בן ה-21 מצטרף לדירקטוריון פוליגון ללא ניסיון קודם, כשהוא מחזיק בתואר ראשון במתמטיקה עיונית מאוניברסיטת תל-אביב ובוגר קורס דירקטורים וקורס חשבונאות. ככל הידוע, כמה מאותם בעלי מניות התנגדו להצטרפותו של מימון הצעיר לדירקטוריון החברה בשל מה שהם רואים כחוסר התאמה לתפקיד. בין בעלי המניות היו מי שאמרו כי "המינוי של ניר מימון לא ראוי. אפשר היה לתת לו להתחיל לעבוד בתפקיד זוטר בחברה בשכר נמוך, כדי שילמד, במקום להתחיל ישר בדירקטוריון".

עוד עולה מתוצאות אסיפת בעלי המניות של פוליגון כי קרן הגידור טוליפ, בראשות מיכה מלכה וברוך זיבין, סיכלה את מינויה של מירב הורוביץ כדירקטורית חיצונית (דח"צית) בחברה. הורוביץ כיהנה בתפקיד במשך שלוש שנים, ובפוליגון ביקשו לאשר לה תקופת כהונה דומה נוספת. הורוביץ (37), רואת חשבון ובעלת תואר שני במשפטים, כיהנה בשנים האחרונות כחשבת וכסמנכ"לית כספים בכמה חברות הייטק וחברות בתחום האונליין גיימינג.

בקרן טוליפ הסבירו היום: "הצבענו נגד הסעיפים שעלו באסיפה, משום שהחברה לא מצאה את הזמן לשבת ולהסביר לנו את נכונותם. כל מקרה נבחן לגופו, ואנחנו, כמו גם בעלי מניות נוספים, נשמח לשבת עם הנהלת החברה ולקבל ממנה הסברים מדוע יש לתמוך בסעיפים שעלו להצבעה".

כעת תידרש פוליגון לאתר דח"צ שיהיה מקובל גם על בעלי מניות המיעוט, ונראה כי משימה זו תהיה לא פשוטה בשל הנתק הקיים בין הצדדים.

פוליגון פועלת בתחום הנדל"ן המניב, וכיום היא מחזיקה במרכז מסחרי בודד בחדרה, בשטח של כ-5,000 מ"ר. בחודש שעבר עדכנה על אשראי בנקאי בהיקף של 29 מיליון שקל שהיא מעוניינת לקחת, כמה חודשים לאחר שחתמה על הסכם לניהול והקמת מתחם בילוי ובתי קולנוע באותו נכס.

נוסף על כך, פוליגון מחזיקה בקרקע בשטח של 10 דונם באזור התעשייה חוף שמן שבחיפה, המיועדת להקמת מבני תעשייה. שווי החברה עומד כיום על כ-115 מיליון שקל, אחרי שמנייתה טיפסה בכ-40% בשנה האחרונה.

בסיכום המחצית הראשונה של השנה, הכנסות החברה גדלו בכ-4% ל-10 מיליון שקל, והרווח הנקי שלה קפץ ב-19% והתקרב ל-4 מיליון שקל.

אקויטל נערכת למיזוג עם יואל

ככל הידוע, פוליגון היא החברה הציבורית היחידה שבה מוגדר קובי מימון באופן רשמי כבעל מניות. הוא מכהן כיו"ר החברה ומחזיק בכ-10% מההון, ושותפו גיל הוד מחזיק בכ-35% נוספים. זאת, אף שעל פי ההערכות, מימון (61) שולט בפועל בחברת ההחזקות אקויטל , הפועלת בתחומי הנדל"ן וחיפושי הנפט והגז, באמצעות כמה חברות בורסאיות, לצד מקורבו חיים צוף, המחזיק במניות השליטה. עד לאמצע 2010 כיהן מימון כיו"ר וכדירקטור בחברות קבוצת אקויטל.

בשבוע שעבר דיווחה אקויטל כי בכוונתה למזג לתוכה את החברה הבת יואל  לצורך עמידה בדרישות חוק הריכוזיות. אקויטל מחזיקה ב-37% מהון המניות של יואל (וכ-44% מזכויות ההצבעה בנטרול החזקות צולבות).

יואל, שגם היא חברת החזקות, שולטת בשתי זרועות הפעילות המרכזיות של הקבוצה - חברת הנדל"ן איירפורט סיטי וחברת חיפושי הגז והנפט נפטא, ששולטת בשותפות ישראמקו.

אקויטל נשלטת כיום בידי שותפות יח"ק, שמחזיקה 44.5% ממניותיה (ו-48.7% מזכויות ההצבעה בנטרול החזקות צולבות). יח"ק, המוחזקת בידי חיים צוף (74%) ומשפחת לבנת (26%), צפויה לפרסם הצעת רכש ל-25% ממניות החברה שבידי הציבור תמורת 400 מיליון שקל, כדי למנוע דילול של החזקותיה בעקבות המיזוג.

אקויטל נסחרת בשווי של 1.5 מיליארד שקל, ואילו יואל נסחרת בשווי של 3.5 מיליארד שקל.