נעילה חיובית בבורסה בת"א; מניית רמי לוי עלתה ב-1.3%

מגמה חיובית בשוקי העולם ■ מחרתיים האירוע המרכזי של השבוע: החלטת הריבית של הפד; החוזים מאותתים על ודאות של כמעט 100% להעלאה נוספת בשיעורי הריבית ■ "קדחת הביטקוין" ממשיכה לשגע את השווקים, ולא פוסחת על הבורסה המקומית

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה בתל-אביב ננעל היום (ב') בעליות שערים, על רקע מגמה מעורבת בבורסות אירופה ועליות שערים בוול סטריט.

 

האירוע של שבוע המסחר הנוכחי יתקיים מחרתיים, עת יפרסם הפדרל ריזרב את החלטת הריבית. על פי החוזים העתידיים, הסבירות להעלאה נוספת של שיעורי הריבית בארה"ב עומדת על כמעט 100%, כלומר השוק מתמחר העלאת ריבית.

עם זאת, המשקיעים עדיין יחפשו בהודעת הפד רמזים באשר למדיניות המוניטרית העתידית של הפד, כמו גם הערות בנוגע לאיתנות הכלכלה הגדולה בעולם.

בישראל, שר האוצר כחלון מכנס היום מסיבת עיתונאים, במסגרתה תוצג סדרה של הפחתות מכסים על מוצרי אלקטרוניקה וחשמל, מנורות, תמרוקים, צעצועים וטקסטיל בהיקף של כ-900 מיליון שקל.

"קדחת הביטקוין" לא פוסחת על הבורסה בתל-אביב, ואמש הייתה זו פנטזי נטוורק , שמנייתה זינקה בחדות ללא הסבר קודם, שדיווחה כי היא ממנה "יועץ לחברה בתחום הבלוקצ'יין", וכן כי הדירקטוריון החליט לבחון אפשרות לפעול בתחום.

גם משאבי טבע  ממשיכה לרכז עניין, לאחר שזינקה ביותר מ-7,700% (!) מתחילת השנה, על רקע כניסתה לתחום.

מניות הפארמה דוגמת טבע  ומיילן  בלטו אתמול לחיוב, וממשיכות גם היום לעמוד במוקד.

המשטרה הודיעה היום (ב') כי עם סיום החקירה בעניינו של רמי לוי, בעל השליטה בחברה הציבורית רמי לוי , היא הגיעה למסקנה כי לא נמצאה תשתית ראייתית לביסוס חשדות נגדו. במסגרת החקירה נבדק חשד שלוי קיבל בניגוד לחוק הטבות חריגות במיוחד בפרויקט גדול שבנה בקניון שבשטחי מועצת מבשרת ציון.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]