מוגריני: הפתרון הוא שתי מדינות כשירושלים בירת שתיהן

שרת החוץ של האיחוד האירופי גינתה בפגישתה עם נתניהו את הטרור וחזרה על עמדת האיחוד האירופי לגבי ירושלים

בנימין נתניהו ופדריקה מוגריני/ צילום: טל שניידר
בנימין נתניהו ופדריקה מוגריני/ צילום: טל שניידר

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושרת החוץ של האיחוד האירופי, פרדריקה מוגריני, פתחו הבוקר (ב') את פגישתם בבניין המועצה האירופית בבריסל. בפתח הדברים אמרה מוגריני כי האיחוד עוקב באדיקות אחר הנעשה באזור, וכי הם מקווים שלא תהיה התדרדרות באלימות. היא ציינה את המדיניות הוותיקה של האיחוד ולפיה הפתרון היחיד האפשרי באזור הוא פתרון שתי המדינות "כשירושלים אמורה לשמש כבירה משותפת לכל אחת מן המדינות". מוגריני ציינה שאבו מאזן יגיע לביקור האיחוד האירופי בחודש הבא.

במוצאי שבת לפני עלייתו למטוס ציין נתניהו כי באירופה נוהגים ב"מוסר כפול" ביחס להתקפות הרקטות על ישראל, אך מוגריני בחרה בשפה ברורה ביותר כדי לגנות התקפות על יהודים ברחבי העולם וגם את ירי הרקטות וההתקפות על ישראלים.

נתניהו ציין בפתח דבריו את שיתוף-הפעולה הביטחוני עם האיחוד. "שירותי הביטחון הישראלים סייעו למנוע עשרות פיגועים על אדמת אירופה. חיי רבים הוצלו בזכות שירותי הביטחון הישראלים". אמר נתניהו. באשר למו"מ עם הפלסטינים נתניהו אמר כי אין מדובר ב"פיסת טריטוריה כזו או אחרת שתשפיע על תהליך השלום. אני קורא לפלסטינים, תנו צ’אנס לשלום" הוא אמר וחזר על ההפניה הנ"ל לשיר המפורסם, אותה אמר פעמיים אתמול אצל הנשיא מקרון.

עוד בהצהרות המנהיגים ציין נתניהו שירושלים היא בירת ישראל מזה 70 שנה ועיר קדושה לעם היהודי 3000 שנה. "הכרה במציאות היא הבסיס לשלום" הוא אמר.

מכאן המשיך נתניהו לארוחת הבוקר עם שרי החוץ של האיחוד. במהלך הימים שאחר הצהרת ירושלים של טראמפ ניסתה מוגריני להוציא הצהרה משותפת של כל שרי החוץ נגד המהלך הירושלמי, אך הונגריה הטילה וטו על כך מוגריני שלחה הודעה בשם עצמה.

בהמשך הבוקר יפגש נתניהו עם ז’אן קלוד יונקר נשיא הנציבות האירופית. לאחר מכן תצא פמליית ראש הממשלה לשדה התעופה ותנחת בישראל בשעות אחר הצהריים.