משרד התקשורת ידון בפריסה ובהשקעות של הוט בנפרד

המשרד החליט לחדול מאסטרטגיית "המקל והגזר" שאפיינה את היחס שלו למפעילים, והוא מנתק את הזיקה בין חובת הפריסה האוניברסלית לבין ההשקעות של הוט בשדרוג הרשת שלה ■ המשמעות: הסיכוי שהוט תשקיע בשדרוג הרשת הולך וקטן

משרד התקשורת החליט לחדול מאסטרטגיית "המקל והגזר" שאפיינה את היחס שלו למפעילים, והוא מנתק את הזיקה בין חובת הפריסה האוניברסלית לבין ההשקעות של הוט בשדרוג הרשת שלה. המשמעות: הסיכוי שהוט תשקיע בשדרוג הרשת הולך וקטן.

נזכיר כי בתקופת מנכ"ל משרד התקשורת הקודם, שלמה פילבר, הסיכום של המשרד עם הוט היה שבתמורה לדחייה בחובת הפריסה האוניברסלית, החברה תתחייב לתוכנית סדורה להשקעות בשדרוג הרשת ובסיבים האופטיים. במקביל, החברה קיבלה היתר מיידי לספק שירותי טלוויזיה ואינטרנט על גבי הרשת של בזק - זאת בדומה לפרטנר ולסלקום - באותם יישובים שאליהם הייתה מחויבת אך לא פרסה תשתיות. מדובר ב"מתנה" ששווה מאות מיליוני שקלים.

לאחרונה הבין המשרד שמדובר בטעות והחליט לבחון מחדש את סוגיית הפריסה האוניברסלית, והאם קיים ביקוש לשירותים של הוט, ומהי תגובת הרשויות והתושבים באותם יישובים לאפשרות שעבודה כזו תתבצע בשטחם. בינתיים הוא חייב את החברה לבצע פריסה מינימלית במספר מצומצם של יישובים.

הוט מנהלת קרב בנושא, משום שמצד אחד היא רוצה לבצע את ההשקעות בתשתיות, אך בדומה לבזק היא לא מוכנה לעשות זאת לפני שתקבל הבטחות ממשרד התקשורת שמתחרותיה לא יוכלו להשתמש בתשתיותיה. מצד שני, היא מבהירה שהיא לא יכולה לבצע את שני הדברים במקביל - כלומר, גם להיכנס להשקעות בפריסה אוניברסלית וגם לשדרג את הרשת.