מזרחי-טפחות ינסה לגייס מחר 600 מיליון שקל באג"ח קוקו

האג"ח ייפרעו בעוד 10 שנים בתשלום אחד, ואחת לשנה ישלמו ריבית ■ ריבית המקסימום במכרז תעמוד על 1.5% צמוד למדד

אלדד פרשר / צילום: איל יצהר
אלדד פרשר / צילום: איל יצהר

בנק מזרחי-טפחות ממשיך לנצל את הגאות בשוק ההון, וצפוי לצאת מחר (ד') בגיוס של כ-600 מיליון שקל באג"ח קוקו. האג"ח ייפרעו בעוד 10 שנים בתשלום אחד, ואחת לשנה ישלמו ריבית. ריבית המקסימום במכרז תעמוד על 1.5% צמוד למדד. קוקו הן אג"ח שבהן - בתרחיש של משבר חמור בבנק - ניתן למחוק לבעלי החוב חלק מהקרן או את כולה. הטריגר לכך הוא כשהלימות ההון של הבנק יורדת מתחת ל-5%, או כשהפיקוח על הבנקים מחליט שיש לבצע פעולה שכזו.

מזרחי-טפחות השלים לפני פחות משלושה חודשים גיוס אג"ח של יותר מ-3.5 מיליארד שקל, שנהנה מביקושי שיא של כ-7 מיליארד שקל. בשנתיים האחרונות גייס הבנק בשוק חוב בהיקף של מעל ל-12 מיליארד שקל.

הגיוסים המסיביים של הבנק, בניהולו של אלדד פרשר, נועדו לאפשר לו את הצמיחה בתיק האשראי. כמו כן, בעקבות שינויים רגולטוריים בחישוב יחס הנזילות של הבנקים, נאלץ הבנק לגוון את המקורות שלו למתן אשראי מפיקדונות מוסדיים למכשירים אחרים, דוגמת גיוס אג"ח בשוק ההון.

בשבוע שעבר השלים בנק ירושלים, השביעי בגודלו, גיוס 400 מיליון שקל בשתי סדרות אג"ח, אחת מהן אג"ח מסוג קוקו. גם בנק ירושלים, בניהולו של גיל טופז, נהנה מהגאות בשוק ומביקושים גבוהים בהנפקה, שהגיעו ל-1.22 מיליארד שקל. הריבית באג"ח הקוקו נסגרה במכרז על רמה של 1.9% במח"מ של 4.8 שנים. סדרה האג"ח השנייה היא במח"מ של 5.3 שנים ובריבית של 0.68%.