נעילה שלילית בת"א; טבע צנחה על רקע הפיטורים הצפויים

הערב החלטת ריבית בארה"ב; הצפי הוא כי הפדרל ריזרב יעלה שוב את שיעורי הריבית ■ פיצוץ בועת הביטקוין? משאבי טבע ופנטזי נטוורק נפלו אתמול בחדות על רקע דברי יו"ר הרשות לני"ע ■ יצחק פטרבורג פורש מטבע, שתפטר אלפי עובדים

הבורסה בת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסת תל-אביב ננעל היום (ד') במגמה שלילית, על רקע מגמה מעורבת בבורסות אירופה ופתיחה חיובית בוול סטריט.

 

האירוע המרכזי בשווקים הפיננסיים היום יהיה החלטת הריבית של הפדרל ריזרב. על פי רוב האנליסטים והכלכלנים, הפד יבחר להעלות שוב את הריבית, ב-0.25%. כיום, נזכיר, עומדים שיעורי הריבית בארה"ב על הטווח שבין 1% ל-1.25%.

בעוד העלאת ריבית היא ככל הנראה עובדה מוגמרת, פעילי השוק יעקבו מקרוב אחר הצהרת הפד, לראות האם הבנק המרכזי החשוב בעולם מתייחס גם לרפורמת המס המקיפה של ממשל טראמפ, אשר אושרה לאחרונה בסנאט.

אמיר כהנוביץ', הכלכלן הראשי של בית ההשקעות אקסלנס, מפרסם היום את תחזיותיו לשנת 2018. כהנוביץ' מעריך בין היתר כי "קצב עליית רווחיות החברות יישאר חיובי, אך במגמת התמתנות. עליות אלה ברווחיות יתמכו בהמשך עליות במחירי המניות, אך עיקר ה'כוח' יהיה תלוי בהמשך פתיחת מכפילים, לאור ציפיותינו לאינפלציה וריבית נמוכות מהמגולם, מה שיאפשר תשואה ממוצעת של 5%-10% בשוקי המניות השונים".

בנוסף, באקסלנס מעריכים כי הצמיחה בישראל צפויה להסתכם בשנה הבאה ב-3% עד 3.5%, כאשר הריבית לא צפויה לעלות ב-2018, אלא להישאר על 0.1% עד לפחות המחצית השנייה של 2019.

בישראל, שיגעון הביטקוין ממשיך לתפוס כותרות, כשאתמול היה זה יו"ר הרשות לניירות ערך שמואל האוזר אשר הזהיר מפני הסכנות הטמונות במטבעות הווירטואליים, כולל פנייה לבורסה לאסור על מניות העוסקות בתחום להיכנס למדדי הבורסה בת"א. בתגובה, צנחו מניות משאבי טבע  ופנטזי נטוורק  במחזורי מסחר עצומים, לאחר שהמניות זינקו בחדות בתקופה האחרונה.

יצחק פטרבורג, ששימש יו"ר טבע  בעת רכישת אקטיביס, הודיע אמש על פרישתו מהחברה. נציין כי בסוף השבוע האחרון דווח בבלומברג כי טבע שוקלת פיטורים של 10,000 עובדים, בעיקר מתחומי המחקר והפיתוח.

מניית שפע ימים , חברת כריית האבנים היקרות, מזנקת לאחר שקיבלה אישור להנפקת חברה בת (75%) בבורסת לונדון. 

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]