השמועות על מותם של המחשבים האישיים היו מוקדמות

למרות שהטלפונים ממלאים כיום חלק לא מבוטל מהמשימות אותן מילאו בעבר ניידים, עדיין קיימות לא מעט נישות בהן נמשך ביקוש למחשבים אישיים "מסורתיים" עם מסך ומקלדת - ולעזרים תואמים

יש בעולם מי שטוען, שהמחשבים האישיים והניידים יידרסו על ידי הטלפונים החכמים ועל ידי המוצרים הזולים מסין באותה דרך, שבה נדרסו המצלמות הדיגיטליות ושעוני היד המסורתיים. אבל, למרות שהטלפונים ממלאים כיום חלק לא מבוטל מהמשימות אותן מילאו בעבר ניידים, עדיין קיימות לא מעט נישות בהן נמשך ביקוש למחשבים אישיים "מסורתיים" עם מסך ומקלדת, ולעזרים תואמים. עבור הנישות הללו ממשיכים היצרנים להשקיע הון בחידושים פורצי דרך.

X360 של HP: לפטופ מנהלים אולטימטיבי

גם בעידן הניידים הסיניים ב-300 דולר קיים עוד ביקוש למחשבי לפטופ עיליים, כאשר עיקר התחרות מתמקדת כיום בחלק העליון של שוק "מחשבי המנהלים" בארגונים. בפלח הזה אין ללקוחות מגבלות מחיר ובהתאם הם מקבלים את הקצה העליון של הטכנולוגיה הקיימת. דוגמה טובה הוא הדגם X360 ממשפחת ה-SPECTRE של HP, שיצא בשבועות האחרונים לשוק העולמי.

החברה טוענת כי זהו הדגם עם מסך 13.3 אינץ' הדק ביותר שקיים כיום בקטגוריה עם עובי של 13.6 מ"מ בלבד ומשקל של 1.29 קילו. את היעד השיגה החברה בעזרת שימוש בגוף אלומיניום סולידי שעבר עיבוד וכרסום ממוחשב מדויק מאוד.

אבל זו רק ההתחלה. המסך הדקיק של הנייד הוא ברזולוציה של 4K בטכנולוגיית אולטרה-HD עם שוליים "בלתי נראים" ואפשרות לתמוך במקביל במסך 4K חיצוני נוסף. הסוללה מספיקה ליותר מ-10 שעות עבודה כאשר טכנולוגיית טעינה מהירה מאפשרת לטעון 50% מהקיבולת שלו תוך 30 שניות. המעבדים הם מהדור השמיני והחדש של אינטל.

יש גם כרטיס גרפי מדור ה-MX האחרון של NVIDIA, קלט עט מקצועי ליישומים גרפיים ויצירתיים, מערכת קול של ארבעה רמקולים מובנים מבית B&O הדנית, אבטחה באמצעות טביעת אצבע וזיהוי פנים ועוד. טווח המחירים בארה"ב נע בין כ-1,100 לכ-1,500 דולר, כאשר קיים גם דגם 15 אינץ'.

מסך גיימרים ב-1,500 דולר

ואם כבר רכשתם מחשב גיימרים ב-2,000 דולר, לא תוציאו עוד 1,500 על מסך גיימרים אולטימטיבי? על זה בונה סמסונג, שהשיקה את מוניטור הגיימרים החדש CHG90, שרוחבו לא פחות מ-49 אינץ'. המסך, עם פרופורציות יוצאות דופן של 32:9 מנצל את הטכנולוגיה הקעורה של סמסונג כדי להציע חוויה היקפית.

הוא בנוי בטכנולוגיית QLED העדכנית של החברה עם למעלה ממיליארד גוונים של צבע ותומך בסטנדרט HDR כולל תמיכה בטכנולוגיית "פרי-סינק" של רדאון, שמחליקה תנועה מהירה ומציעה בהירות גדולה פי 2 מזו של מסכים רגילים. תדירות הריענון של המסך עומדת על 144 הרץ וסמסונג טוענת, שפליטת הקרינה של המסך הופחתה משמעותית כך שניתן לצפות בו זמן ממושך מבלי להתעייף.

כתירוץ לשכנוע הבוס לרכוש את המסך אפשר לציין, שהוא יכול לשמש גם למשימות מקצועיות, כמו הצגת יישומים שונים בו זמנית באיזורים שונים של התצוגה, ניטור מספר מצלמות ועוד.

NOVAGO של אסוס: נייד עם מעבד טלפוני

מהצד השני של הקשת הטכנולוגית פועלים כיום יצרני המחשבים במטרה ליצור את "החוליה החסרה", שתקשר בין הטכנולוגיה הזמינה והיעילה של הסמארטפונים לבין המחשב הנייד. אחת הראשונות, שמגיעה כיום אל קו הגמר, היא ASUS שהכריזה על המחשב הנייד NOVAGO. ייחודו הוא בשימוש במעבד מרכזי מסדרת סנאפדרגון 835 של קוואלקום, שחולק מאפיינים רבים עם מעבדים של טלפונים חכמים.

המערכת על צ'יפ מריצה גרסה מלאה של חלונות 10, מציעה קישוריות רצופה לרשת באמצעות כרטיס SIM סלולרי, ומסוגלת, על פי מפתחיה, לפעול עד 22 שעות בין טעינות ועד 30 יום במצב המתנה תוך שמירה על קישוריות לרשתות LTE. אלו נתוני צריכה, שלא היו מוכרים עד כה מחוץ לעולם הסלולר.

פרט לכך זהו מחשב נייד עם מפרט עדכני שכולל מסך 13.3 אינץ' ברזולוציה HD מלא, זיכרון RAM בנפח עד 8 גיגה, זיכרון משני בנפח עד 256 גיגה, משקל צנוע (בסביבות קילו), לוח מקשים מואר ועוד. המחירים דומים לאלה של טלפונים איכותיים. החל מ-550 דולר כאשר מחיר הדגם החזק ביותר ינוע סביב כ-750 דולר. בשלב הראשון יוצע המחשב בלעדית על ידי ספרינט בארה"ב.

אייסר אוריון 9000: מחשב על לגיימרים

למרות הפופולריות של הניידים, הביקוש למחשבים "שולחניים" ער בנישות מסוימות כמו נישת ה"גיימרים" המכורים. אלא שכאן ניצבים יצרני המחשבים בפני תחרות קשה מצד מכונות המשחק הייעודיות, שמשפרות את ביצועיהן כל הזמן. הפיתרון: להשתמש בנשק יום הדין. מחשב הגיימרים החדש של ACER, שמכונה אוריון 9000, הוא אחד הראשונים בשוק הצרכני שמצוידים במעבד העל החדש "i9 CORE אקסטרים", שהשיקה אינטל בקיץ. המעבד מקבל גיבוי מזיכרון RAM ארבע-ערוצי בנפח של עד 128 גיגה ומכרטיס גרפי ממשפחת ה-RX של AMD, שמסוגל להריץ וידאו בצורה חלקה לגמרי בקצב של 60 פריימים בשנייה.

כדי לקרר את הטמפרטורות שכוח עיבוד כזה מייצר, מצויד המחשב במערכת קירור מים למעבד ובמערכת ניהול טרמית שמשלבת חמישה מאווררים גדולים. כל העסק ארוז באריזה מודולרית מרהיבה ומוארת. המחשב יוצא לשוק האמריקני עם מחיר התחלתי של כ-2,000 דולר אבל ציודו במפרט מורחב יכול להוסיף עוד עשרות אחוזים למחיר.