אינסייטק מגייסת ממשפחת קוך 75-150 מיליון דולר

עד סוף ינואר יוזרמו 75 מיליון דולר שקל בתמורה ל-17% ממניות חברת המכשור הרפואי וזכות להשקעת סכום נוסף בהיקף של עד 75 מיליון דולר

דולר מול שקל / צילום: רויטרס
דולר מול שקל / צילום: רויטרס

צ'רלס ודיוויד קוך (Koch), הנמנים עם רשימת 15 האנשים העשירים ביותר בעולם, מובילים השקעה של 75-150 מיליון דולר בחברת המכשור הרפואי הישראלית אינסייטק. ההשקעה תבוצע לפי שווי של כ-460 מיליון דולר לאינסייטק לפני הכסף (לפני עסקת ההשקעה).

ההשקעה תבוצע באמצעות חברת קוך אינדסטריז, שהיא אחת משתי החברות הפרטיות הגדולות בארה"ב. מדובר בקונגלומרט של נפט, גז וסחורות, שמרכזו בוויצ'יטה שבמדינת קנזס, המעסיק יותר מ-100 אלף עובדים ברחבי העולם, והוא בעל מחזור הכנסות שנתי של כ-100 מיליארד דולר.

צ'רלס קוך (בן 82) ודיוויד קוך (בן 77) מחזיקים יחדיו ב-84% ממניות קוך אינדסטריז, והונו האישי של כל אחד מהם נאמד בכ-48 מיליארד דולר לפי סוכנות בלומברג. הון זה מעניק להם את המקומות ה-13 וה-14 בדירוג המיליארדים העולמי של בלומברג. שני האחים גם נחשבים לשניים מהתורמים הגדולים ביותר של המפלגה הרפובליקאית בארה"ב.

אינסייטק, שהוקמה ב-1999, עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של מערכות רפואיות לביצוע טיפולים לא פולשניים בגידולים בתוך גוף האדם. הטכנולוגיה שפיתחה החברה משלבת שימוש באלומת אולטרסאונד ממוקדת ובהדמיית תהודה מגנטית.

הבוקר (ה') דיווחה חברת אלביט מדיקל , שמחזיקה ב-31% ממניות אינסייטק (25% בדילול מלא), על הסכם ההשקעה החדש שחתמה אינסייטק עם חברה מקבוצת קוך אינדסטריז הפרטית של האחים קוך. על פי ההסכם, ישקיעו כאמור החברה של האחים קוך ומשקיעים נוספים סכום של 75-150 מיליון דולר באינסייטק בשני שלבים, וזאת בתמורה להקצאת מניות בכורה מסדרה E החדשה.

העסקה מותנית באישור אסיפת בעלי המניות של אינסייטק, שתכונס בקרוב. במועד ההשלמה הראשון, שאמור להתקיים עד סוף ינואר, תזרים קבוצת קוך 75 מיליון דולר לאינסייטק בתמורה להקצאת מניות בכורה E, שיהוו כ-17% מההון המונפק של החברה (14% בדילול מלא). נוסף על כך הוענקה לקבוצת קוך ולמשקיעים נוספים (כולל בעלי מניות קיימים של אינסייטק) זכות להשקיע עד סוף ינואר סכום נוסף של עד 75 מיליון דולר בתמורה להקצאת מניות בכורה נוספות.

בתגובה להודעה זינקה היום מניית אלביט מדיקל בכ-10% למחיר המשקף לחברה שווי של כ-310 מיליון שקל. עם השלמת עסקת ההשקעה ידולל חלקה של אלביט מדיקל באינסייטק ל-26% (22% בדילול מלא), ובמקרה שהיקף ההשקעה יגדל למקסימום של 150 מיליון דולר, ידולל חלקה ל-22% (19% בדילול מלא).

עד 5 שנים נוספות

מוצרי אינסייטק עושים שימוש באלומת אולטרסאונד ממוקדת ובעלת עוצמה גבוהה, המאפשרת השמדת רקמה בעומק הגוף ללא חיתוך או פגיעה ברקמות אחרות בו, ותוך כדי בקרה ושליטה על תוצאות הטיפול. לאחר שהכנסות החברה התבססו במשך כעשור בעיקר על המוצר לטיפול בשרירנים ברחם, הרי שבשנים האחרונות החברה מציעה גם מוצרים לטיפול במוח, לשם הקלה על רעד לא-פרקינסוני, מוצר להפחתת כאב הנובע מגרורות סרטניות בעצמות וכן מוצר לטיפול בסרטן הערמונית.

היום למשל הודיעה החברה, כי הסוכנות הפדרלית לביטוח רפואי עבור קשישים, נכים ונזקקים בארה"ב (מדיקר ומדיקייד) העלתה את גובה ההחזר הביטוחי עבור טיפול בהפרעות תנועה (רעד ראשוני). גובה ההחזר למטופלים הועלה מ-9,751 דולר ל-17,500 דולר מ-1 בינואר, אולם הוא מותנה באימוץ ההחלטה בידי המשרדים האזוריים של הסוכנות.

את המחצית הראשונה של 2017 סיימה אינסייטק עם עלייה של 45% בהכנסות ל-10.9 מיליון דולר, אבל גם עם צמיחה של 36% בהפסד התפעולי ל-19 מיליון דולר. בתקופה זו "שרפה" אינסייטק 15 מיליון דולר, ובקופתה נותרו בסוף יוני השנה כ-22 מיליון דולר. כעת, מבטיחה לה ההשקעה החדשה עוד 2-5 שנים נוספות של פעילות.