השביתה הגדולה ביום ראשון: הרכבת והאוטובוסים ימשיכו לפעול

נתב"ג יושבת בשעות 8-12 ■ יו"ר ההסתדרות ניסנקורן: "זו שעה קשה אך במאבק על פניה החברתיים של מדינת ישראל, כולנו נחושים ומאוחדים במאבק לטובת עובדי טבע"

רכבת ישראל / צילום: איל יצהר
רכבת ישראל / צילום: איל יצהר

בהסתדרות ובוועדי העובדים בכל רחבי הארץ ממשיכים להיערך לצעדי המחאה והסולידריות עם עובדי טבע בשבוע הבא, לנוכח המשבר הכבד בחברת טבע ובתעשייה בישראל.

מחרתיים (א'), תתקיים שביתה כללית במשק בין השעות 8 בבוקר עד 12, שתקיף, בין היתר, את כלל משרדי הממשלה ויחידות הסמך, רשות שדות התעופה ונמלי הים, הבנקים, בתי החולים שיעבדו במתכונת שבת בלבד, חברות הביטוח, חברות התקשורת, מערכת המשפט והפרקליטות, הרשויות המקומיות ומוסדות רבים נוספים.  במקביל, ובמשך כל היום, תופסק הפעילות בכל אתרי חברת טבע בישראל.

נזכיר כי לאחר האישור שניתן אתמול (ה') על ידי מוסדות ההסתדרות להצעת ההחלטה של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, לצאת לצעדי סולידריות נרחבים, ההסתדרות הקימה ועדת חריגים מיוחדת שתפעל במהלך הצעדים הארגוניים.

הבוקר הנחה ניסנקורן לבצע החרגות גם ברכבת ישראל וחברות התחבורה הציבורית, שימשיכו לפעול ביום ראשון בבוקר. כמו כן, הוחלט כי מסגרות החינוך המיוחד ברחבי הארץ יפעלו במתכונת רגילה.

השביתה בנתב"ג תחול בשעות 8-12 ותתאפשר יציאת טיסות המתוכננות לפני השעה 8 בבוקר.

ניסנקורן מסר הבוקר כי "שביתת ההזדהות להצלת התעשייה בישראל היא אמירה נחרצת בעד ערכי הערבות ההדדית, בעד כחול-לבן, בעד להפסיק לראות את העובדים כשקופים ונגד האטימות של כל גורם אשר מנצל את משאבי המדינה ומשליך אלפי משפחות למעגל האבטלה. לא ניתן לזה לקרות. זו שעה קשה אך במאבק על פניה החברתיים של מדינת ישראל, כולנו נחושים ומאוחדים במאבק לטובת עובדי טבע ולהבטחת עתיד החברה בארץ".