עליות בסיום בוול סטריט; טבע בראלי של כ-18% ביומיים

נתוני מאקרו מאכזבים בארה"ב ■ המשקיעים אוהבים את תוכנית ההתייעלות של קאר שולץ בטבע והמניה מתאוששת מנקודת השפל שרשמה באמצע נובמבר

 בוול סטריט/ צילום: רויטרס
בוול סטריט/ צילום: רויטרס

יום המסחר בבורסות של ארה"ב (ו') הסתיים בעליות לאחר המימושים של אתמול.

 
ב

הערב פורסם בפוקס ניוז כי מרקו רוביו הודיע שיתמוך בחוק להפחתת מסים בארה"ב מה שמקרב את הרפורמה לשלבים האחרונים לקראת חתימה. מרבית השפעות הרפורמה כבר מגולמות בשווקים אך כל סטייה ממנה, בשלב הזה, עלולה להביא לזעזוע בשוק הכסף.

באירופה היה היום יום פוליטי משמעותי במיוחד. בבריסל הסכימו נציגי המדינות החברות באיחוד לאפשר לבריטניה לעבור לשלב השני שלהברקזיט כשהמשמעות היא שבריטניה והאיחוד יכנסו למרתון של מו"מ בנושאי הגירה וחשוב לא פחות, בנושאי הסכמי הסחר.

פרשנים באירופה מעריכים כי חתימה על הסכם סחר חדשים בין האיחוד לבריטניה יחתמו תוך 6 חודשים עד 9 חודשים. בגרמניה מתנהלים מגעים בין המפלגות השונות לבין הקנצלרית אנגלה מרקל לקראת הסכם קואליציוני מה שמגביר את תחושת היציבות ביבשת.

בזירת המאקרו, לפני הפתיחה היום התפרסם מדד האמפייר-סטייט שעמד על 18 נקודות לעומת תחזיות של 18.8 נק', ומדד התפוקה התעשייתית לחודש אוקטובר, שירד ב-0.2% וזאת לעומת תחזיות לעלייה של 0.3%.

כלכלני בנק לאומי מציינים בסקירתם השבועית כי נתוני המאקרו מצביעים על המשך שיפור בכלכלה העולמית תוך עליה איטית בסביבת האינפלציה הגלובלית. מגמות אלו, בשילוב סביבת ריבית שעודנה נמוכה מאוד, הביאו לשיפור ברווחיות הפירמות, ותמכו בהתייקרות אפיקי ההשקעה המנייתיים וירידה במרווחי הסיכון באפיקים הקונצרניים בעולם ובישראל.

"ככל שהמגמות החיוביות בכלכלה העולמית תמשכנה, ניתן לצפות למעבר הדרגתי לסביבה מוניטארית מרחיבה פחות בהשוואה לשנים האחרונות. דוגמא נקודתית לכך ניתנה השבוע עם העלאת ריבית נוספת על ידי הבנק המרכזי בארה"ב. עליה בסביבת הריבית עשויה להביא לאורך זמן לשינוי באופן התמחור של כלל אפיקי ההשקעה בתיקים", אומרים בלאומי.

נזכיר כי הפד העלה שלשום את הריבית בארה"ב ב-0.25%, לטווח שבין 1.25% ל-1.5%. בנוסף, הבנק המרכזי צופה 3 העלאות ריבית ב-2018. כמו כן, מתכוון הפד להמשיך ולצמצם את המאזן שלו ובחודש ינואר הוא מתכנן למכור אגרות חוב בהיקף של 20 מיליארד דולר. 

מניית טבע  ריכזה עניין רב לאחר שקפצה אתמול ב-10% בעקבות פרסום תוכנית ההתייעלות של החברה. החברה השלימה ראלי של כמעט 18% מאז פורסמה התוכנית וסגרה ביותר מ-18.5 דולר למניה לעומת רמת השפל שנרשמה באמצע נובמבר, אז נסחרה המניה בפחות מ-12 דולר. 

בגזרת הדוחות, אדובי סיסטמס ואורקל הגיבו אתמול לפרסום התוצאות הכספיות שלהן.

דיסני  הודיעה על רכישת חלק מנכסי חברת 21st Century Fox תמורת יותר מ-52 מיליארד דולר.

מניות הפיננסים המשיכות לרכז עניין כשהמניות הגדולות הובילו את העליות בשוק. ריכזו עניין: ג'י.פי מורגן צ'ייס , סיטיגרופ  ובנק אוף אמריקה .