גוגל סוגרת את פלטפורמת המציאות המוגברת "טנגו"

ההודעה על סגירה סופית של הפלטפורמה המתקדמת הגיעה על רקע שילובה של פלטפורמה מקבילה מבית אפל במוצריה החדשים ■ גוגל תתמקד במערכת מציאות רבודה אחרת - ARCore

מציאות רבודה, אילוסטרציה. צילום: שאטרסטוק
מציאות רבודה, אילוסטרציה. צילום: שאטרסטוק

גוגל הכריזה בסוף השבוע על סגירת פלטפורמת המציאות המוגברת (AR) "טנגו", והוסיפה שמעתה תתמקד במוצר ARCore שעליו הכריזה באוגוסט, ושאמור להתאים יותר לשיווק בהיקף נרחב. "תודה לקהילה המדהימה של המפתחים שלנו שעשתה התקדמות גדולה עם טנגו בשלוש שנים", צייצה גוגל בטוויטר, "אנחנו מצפים להמשיך אתכם את המסע בעבודה על ARCore".

החברה הכריזה על "טנגו" ב-2014, והפרויקט, שהיה חלוצי במידה מסוימת, הקדים את ARKit של אפל בתחום המציאות המוגברת. הפלטפורמה הייתה אמורה לספק למכשירים סלולריים הבנה של החלל והתנועות סביבם באמצעות מדידות של חיישנים, במטרה לאפשר ניווט בתוך בניינים, מיפוי בתלת-ממד, שילוב בין הסביבה הממשית והווירטואלית ועוד. אלא שגוגל לא הצליחה לשכנע יצרניות סמארטפונים לבנות את המוצרים שלהן כך שיתמכו בפונקציות הללו, מכיוון שתכנון כזה היה יקר. ואכן, הם הצליחו להכניס את פלטפורמת טנגו רק לכמה מכשירים גימיקיים במשך השנים.

כשאפל התקדמה עם ה-ARKit, היא שילבה את הפלטפורמה השנה ב-iOS 11 ואפשרה ליצור אפליקציות המתבססות עליה, לגוגל לא נותרה ברירה. כדי להישאר בתמונה היא עברה להתמקד ב-ARCore, פלטפורמה פשוטה יותר שאינה מצריכה שימוש בחיישנים. החומרה הקיימת מספיקה עבור הטכנולוגיה הזו ותאפשר ליותר אנשים ליהנות מהתכונות האלה - היא כבר יכולה לרוץ במכשירים פופולריים כמו גלקסי S8 ופיקסל.

"המטרה שלנו עם טנגו הייתה להראות לעולם שהטכנולוגיה הזו אפשרית", אמר קליי בייוור, האחראי על טכנולוגיות AR/VR בגוגל, לטק-קראנץ' באוגוסט בסמוך לחשיפת הטכנולוגיה החדשה. "ברור שאחרים התחילו להשקיע בטכנולוגיית AR לסמארטפונים, המטרה שלנו עם טנגו תמיד הייתה להכניס את היכולת הזו לכמה שיותר מכשירים".

מאז ההכרזה על ARCore היה די צפוי שטנגו תיעלם. אבל בסוף השבוע גוגל הפכה את זה לרשמי. היא הסירה מהרשת את האתר של פרויקט טנגו, וכתבה בחשבון הטוויטר של הפרויקט שהפלטפורמה לא תיתמך אחרי 1 במרץ 2018, וש"גוגל תמשיך את פיתוח המציאות המוגברת עם ARCore". החזרה של גוגל לטכנולוגיות נגישות יותר מסתמנת כהחלטה מתבקשת, ובנוסף יש דמיון בין הטכנולוגיות שבשימוש בטנגו וב-ARCore, ולכן ההשקעה בטנגו עד היום לא הייתה לשווא. המפסידים מהמהלך הם המשתמשים המעטים שקנו טלפונים שבהם טנגו היא אחד הפיצ'רים המרכזיים.

טנגו. מתוך: אתר גוגל
 טנגו. מתוך: אתר גוגל