נץ מלונות במו"מ לרכוש 50% מפרויקט לוגאנו ביהוד

לפני כחודשיים ניצל גבי מגנזי זכות סירוב ראשונה שהייתה בידו לרכישת הקרקע, ובכך טרפד עסקה למכירתה לאאורה של יעקב אטרקצ'י

המתחם ביהוד / צילום: תמר מצפי
המתחם ביהוד / צילום: תמר מצפי

עמוס לוזון מכניס את השלד הבורסאי שרכש לאחרונה, נץ מלונות , לעסקת נדל"ן ראשונה: רכישת חברת שיראור, המחזיקה 50% מקרקע המיועדת לבניית שלב ב' של פרויקט "לוגאנו" ביהוד. בפרויקט צפויים להיבנות 185 יחידות דיור ב-18 בניינים, וכן שטחי מסחר בהיקף של כ-5,500 מ"ר ברוטו. ביתרת הזכויות בפרויקט מחזיקה חברת אורן השקעות של הקבלן גבי מגנזי.

לפני כחודשיים ניצל מגנזי זכות סירוב ראשונה שהייתה בידו לרכישת הקרקע (שבה החזיק לצד משפחת פפושדו), ובכך טרפד עסקה למכירתה לידי חברת הנדל"ן אאורה  של יעקב אטרקצ'י תמורת 76 מיליון שקל. הקרקע ביהוד היא חלק מפרויקט פינוי-בינוי של שלושה מתחמים סמוכים שיצאו למכרז על-ידי מינהל מקרקעי ישראל לפני כשש שנים, ואשר באחד מהם זכתה אאורה, ועליו הקימה כ-250 דירות שאותן אכלסה כבר לפני כשנתיים.

רכישת חלקה של משפחת פפושדו (שהחזיקה 60% בפרויקט) בוצעה במשותף על-ידי אורן השקעות, שהגדילה את חלקה בקרקע מ-40% ל-50%, ושיראור, שרכשה 50% מהפרויקט. שיראור מוחזקת על-ידי חיים ורסנו, רועי שטרן, רפי כחלון, ראובן אליהו, אביגדור כחלון ואילן זילכה, ואין לה נכסים נוספים למעט הקרקע הנרכשת.

מתוך סכום הרכישה, בהיקף כולל של 76 מיליון שקל, שילמו רוכשי הקרקע כ-8 מיליון שקל עם ההחלטה על מימוש זכות הסירוב בחודש אוקטובר, ואת היתרה הם נדרשו לשלם בשני תשלומים - 11 מיליון שקל עד סוף נובמבר, ו-57 מיליון שקל בהמשך.

"פלטפורמה לניצול הזדמנויות"

כעת מנהלת כאמור נץ מלונות מו"מ לרכישת 50% מהזכויות בפרויקט, באמצעות רכישת מלוא הון המניות של שיראור, בתמורה לתשלום "לא מהותי" במזומן וללקיחת הלוואות הבעלים שניתנו לחברה. נוסף על כך, נץ מלונות תעמיד לשותפתה בפרויקט, אורן השקעות, הלוואות גישור בריבית שנתית צמודת מדד של 6% (שעשויה לפחות ל-5%), בהיקף של 12 מיליון שקל, לצורך מימון התשלום השני הנדרש במסגרת עסקת רכישת הקרקע.

יתרת התמורה, בסך של כ-57 מיליון שקל, תשולם בתוך 60 ימים ממועד קבלת אישור זכויות מרשות מקרקעי ישראל, וכן בכפוף לקיום התחייבויות שונות של שיראור ולהמצאת אישורים שונים, ובכללם אישורי רשות המסים, הרשות המקומית והוועדה לתכנון ובנייה, ולקיום התחייבויות המוכרת לביצוע פינוי של דיירים.

עמוס לוזון ניצל לפני כחודשיים את השלמת המכירה של חברת אפריקה מלונות על-ידי אפריקה ישראל ונץ מלונות, כדי לרכוש את השליטה בנץ מלונות, שלמעשה הפכה לשלד בורסאי בעל קופת מזומנים של כ-80 מיליון שקל. לוזון מחזיקה כיום ב-50.1% ממניותיה, לאחר שרכשה מידי בעלי השליטה בחברה - טוני אלישע, ז'אק אמויאל אלברט, צבי איציק ומשה גדנסקי - את המניות, בתמורה לכ-45 מיליון שקל.

לאחר השלמת רכישת השליטה בנץ מלונות, מסרו בקבוצת לוזון, התכנון הוא לפעול באמצעותה "כפלטפורמה לניצול הזדמנויות עסקיות, לרבות להאצת הפעילות בתחום הייזום למגורים, בעיקר בישראל", ולשלב את הידע והמוניטין של קבוצת לוזון עם המזומנים שבקופת נץ "לטובת פיתוח עסקיה".