חגיגת הבאז-וורדס בת"א: גם אפולו פאוור נכנסת לבלוקצ'יין

אפולו עדכנה כי ניסוי במערכת סולארית שהיא מפתחת הוכיח היתכנות לניצול האנרגיה המיוצרת לשם כריית מטבעות וירטואליים

ביטקוין. צילום: רויטרס
ביטקוין. צילום: רויטרס

נמשך הטרנד הלוהט של פעילות בתחום הבלוקצ'יין והמטבעות הדיגיטליים, שהזניק לאחרונה את מניותיהם של מספר שלדים בורסאיים בעלי פעילות עסקית דלה. היום הגיע תורה של חברת אפולו פאוור  נטולת ההכנסות לדווח על כניסה לתחום המטבעות הדיגיטליים - דיווח שהקפיץ את מנייתה במהלך יום המסחר בעשרות אחוזים (עליות שהגיעו במהלך המסחר עד לכ-150%), בדומה למגמה שאפיינה את יתר מניות החברות שפרסמו עדכונים דומים באחרונה - משאבי טבע, פנטזי נטוורק ואפליי של נועם לניר.

אפולו פאוור עדכנה על הצלחת ניסוי במערכת סולארית שהיא מפתחת וציינה כי "במהלך הניסוי בוצעה כריית מטבע וירטואלי מסוג אטריום באמצעות המערכת". לאחר הניסוי, החברה כבר הגישה בקשה לרישום פטנט בארה"ב על המערכת. עוד מסבירים בחברה כי "הניסוי הוכיח היתכנות לניצול האנרגיה המיוצרת על-ידי המערכת לשם כריית מטבעות וירטואליים באמצעות הפעלת מחשב כרייה בהספק נמוך, המחשב בעיות מתמטיות נדרשות לפתרון טרנסאקציות במסחר במטבעות וירטואליים".

לפי אפולו פאוור, "בסימולציה שנערכה בעקבות הניסוי, נמצא כי קיימת אפשרות לשלב בתוך המערכת רכיב יעודי האחראי על ביצוע החישוב, ובכך לאפשר למשתמשי המערכת לייצר ולאגור מטבעות וירטואליים ברמה יומית. החברה מעריכה כי ניתן יהיה להשתמש בעודפי האנרגיה המופקת על-ידי המערכת (לאחר טעינה מלאה של הסוללה - שכיום אינה מנוצלת) לשם כריית מטבעות וירטואליים ובכך לייצר הכנסה נוספת משמעותית למשתמשים במערכת".

השלד שהיה בשליטת ענבל אור

אפולו פאוור (שקודם לכן נקראה סולארפיינט) החלה לפעול בבורסה לפני קצת יותר מחודשיים, לאחר שהשלימה את מיזוג פעילותה - המתרכזת בפתרונות אנרגיה סולרית (שכאמור עדיין אינה מניבה הכנסות) לתוך השלד הבורסאי אור סיטי, שבעבר היה בשליטת ענבל אור.

בעלי המניות הגדולים בחברה, שנסחרת לאחר הזינוק היום בשווי של כ-60 מיליון שקל, הם ישי מור ויוסף שבח, המחזיקים באמצעות חברת וסטאר בכ-23% מההון, כשלצידם עוד מחזיקים בולטים הם שלושת מייסדי החברה - המנכ"ל עודד רוזנברג (7.7%), ערן מימון (7.7%) וד"ר עידו הדר (כ-4%), ובעל מניות בולט נוסף הוא יו"ר החברה, יצחק שרם, עם 2.7%. שרם, בעבר מהפיננסיירים הבולטים בשוק ההון המקומי, המציא את עצמו מחדש בשנים האחרונות כדמות מפתח בתעשיית השלדים הבורסאיים.

כאמור, אפולו פאוור מצטרפת לטרנד הלוהט של הבורסה באחרונה, ומשלימה תוך כחודשיים דיווחים של ארבע חברות שהחליטו על כניסה לפעילות בתחום הבלוקצ'יין - הטכנולוגיה שעליה מבוססים מטבעות דיגיטליים - דיווחים שייצרו מסחר ועליות דרמטיות במניות אותן חברות, המזנקות בעשרות ולעיתים במאות אחוזים בעקבות הדיווח.

כל זאת במחזורי מסחר חריגים בהיקפים של עשרות מיליוני שקלים ביום, שלעיתים נמנים על מחזורי המסחר הגדולים ביותר בבורסה בהיקפים גדולים יותר ממחזורי מסחר של חלק גדול מחברות מדד ת"א 35.

קופצות ומדווחות-בלוקציין
 קופצות ומדווחות-בלוקציין

בבחינת ביצועי אותן מניות ניכר כי חלק מגל העליות אצל מרביתן החל עוד טרם הדיווח הרשמי, עם קפיצות דו-ספרתיות שנרשמו בשוויין לפני הזינוקים הגדולים שאירעו בעקבות ההודעות הרשמיות. אתמול הייתה זו חברת ההשקעות בטכנולוגיה אפליי, שבשליטת היזם נועם לניר, שעדכנה על כוונתה להיכנס לפעילות בתחום עם חתימה על הסכם עקרונות מול צדדים שלישיים להקמת חברה ייעודית שתפעל "לפיתוח פלטפורמה לשיווק, הפצה והפניית לקוחות למערכות מסחר ולפלטפורמות בתחום הבלוקצ'יין והמטבעות הדיגיטליים". הפלטפורמה, לפי אפליי, "מבוססת טכנולוגיה, תפעל בסינרגיה ותיעזר, בין היתר, במערך השיווק וההפצה של אפליי בתחום המדיה והשיווק באינטרנט".

מניית אפליי  הגיבה אתמול בזינוק אדיר של 252% בשוויה, אחרי שבימים שטרם ההודעה טיפסה בקרוב ל-20%, והיום תיקנה חלק מעליות אלה=.

בשבוע שעבר היה זה השלד הבורסאי פנטזי נטוורק  שעדכן על החלטתו לבחון אפשרות לפעול בתחום הבלוקצ'יין, ועל מינוי יועץ שיסייע לחברה לגייס כוח אדם מתאים בתחום כדי לבחון את כניסתה לפעילות.

טרם לדיווח זה, רשמה מניית פנטזי נטוורק זינוק של כ-200% בשוויה תוך פחות משבועיים וכיום היא נסחרת בשווי של כ-30 מיליון שקל.

הראשונה בגל הנוכחי הייתה חברת משאבי טבע , שהחליטה בחודש אוקטובר לבחון אפשרות לשינוי האסטרטגיה העסקית שלה ולהיכנס לתחום כריית המטבעות. בהמשך לכך, מוקדם יותר החודש דיווחה משאבי טבע על מיזוג שהיא מקדמת עם החברה הקנדית הפרטית Backbone, הפועלת בתחום כריית הביטקוין ומטבעות דיגיטליים אחרים.

מניית משאבי טבע מייצגת באופן הברור ביותר את רצון המשקיעים לאיתור פלטפורמות שיאפשרו להם לקחת חלק בעליות הבלתי נגמרות של עולם המטבעות הדיגיטליים בתקופה האחרונה ובראשם הביטקוין, עם זינוק של כ-1,800% בשוויה מאז עדכנה לראשונה על כניסתה למעורבות בתחום והיא נסחרת כיום בשווי של יותר מ-600 מיליון שקל.

בנוסף לארבע חברות אלה, בשבוע שעבר נחשף ב"גלובס" כי קבוצת אי.די.בי פתוח שבשליטת אדוארדו אלשטיין תשקיע 14.5 מיליון דולר ב-CLN, המטבע הדיגיטלי של חברת הבלוקצ'יין הישראלית Colu. מדובר בהשקעה ראשונה של חברה ציבורית גדולה בישראל ב-ICO - הנפקה ראשונית של מטבעות דיגיטליים.