בורסות אירופה ואסיה נסגרו במגמות מעורבות

רפורמת המס של טראמפ צפויה ככל הנראה לעלות לאישור הסנאט ובית הנבחרים הלילה (בין שלישי לחמישי) ■ מדד הנאסד"ק עלה אמש, לראשונה בהיסטוריה, מעל רמה של 7,000 נקודות במהלך המסחר ■ Taisei Corp נופלת בלמעלה מ-5%, בעקבות דיווחים על פשיטת הרשויות על משרדיה הראשיים

בורסות אסיה / צילום: רויטרס
בורסות אסיה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אסיה ובבורסות אירופה נסגר היום (ג') במגמות מעורבת, כשהוא מושפע מהנעילה החיובית אמש בוול סטריט, ולאור העברת רפורמת המס של טראמפ, שצפויה להעלות להצבעה הלילה. 

 

בשבוע שעבר אישר הסנאט את הצעת חוק המסים שהוביל טראמפ עוד בקמפיין הבחירות שלו, ושעורר עניין רב מאז היבחרו לנשיא ארה"ב. גרסת הסנאט של הצעת רפורמת המס עברה בהצבעה בסנאט ברוב של 51 מול 49 מתנגדים, והשבוע, ככל הנראה הלילה, תיערך הצבעה על הגרסה הסופית של הרפורמה - נוסח הפשרה בין גרסאות הסנאט ובית הנבחרים.

רפורמת המס מורידה מס חברות מ-35% ל-20%; מעניקה הקלות לעסקים קטנים; מרחיבה את הסכומים שניתן לנכות בעת תשלום מס עסקים מקומי; מעניקה הקלות מס זמניות לשיעורי מס אישיים. כמו כן, בוטל גם סעיף החוק שחייב אנשים לרכוש ביטוח בריאות (אובמה-קייר). הגירעון צפוי להתרחב, ויעמוד על 1 טריליון דולר.

למרות הציפיות החיוביות לאישור רפורמת המס הלילה - פרט לבורסת לונדון, הבורסות באירופה לא ראו מגמות חיוביות היום.

מניות הטכנולוגיה מושכות את המסחר מטה. מניית מיצובישי רושמת עליות של כ-2.26%. 

Taisei Corp נופלת בלמעלה מ-5%, בעקבות דיווחים על פשיטת הרשויות על משרדיה הראשיים. Kajima Corp  יורדת ב-5.42%, ו- Shimizu Corp  רושמת ירידות של 3.16%.  Obayashi Corp  יורדת גם היא ב1.59%.

מניית סמסונג  עולה בלמעלה מ-1%, ו- SK Hynix קופצת ב3.03%. יונדאי  יורדת ב-0.65%.