הרוטשילד של הקואליציה: פולקמן וחזן יפגינו "בעד שלטון החוק"

ראש מערך ההסברה בלשכת נתניהו לשעבר, יועז הנדל, מוביל הפגנה במוצ"ש ■ "אסור שהמלחמה בשחיתות תהיה נחלתם של האופוזיציה" ■ גם יהודה גליק (ליכוד) ורחל עזריה (כולנו) יצטרפו

אורן חזן / צילום: תמר מצפי
אורן חזן / צילום: תמר מצפי

הודעתו של ראש מערך ההסברה לשעבר בלשכת נתניהו, יועז הנדל, כי הוא יעמוד להפגין במוצאי שבת הקרובה בירושלים "לא נגד, אלא בעד, בעד שלטון החוק, בעד איזונים ובלמים" - סוחפת אחריה מתעניינים ומשתתפים רבים. לפחות ארבעה חברי כנסת מן הקואליציה, יהודה גליק ואורן חזן מן הליכוד ורחל עזריה ורועי פולקמן מכולנו, הודיעו שיטלו חלק בהפגנה.

הנדל, כתב בטור שפרסם ב"ידיעות אחרונות" כי הוא מתקשה להזדהות עם הפגנות רוטשילד, כיוון שהוא סומך על היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ועל מערכת אכיפת החוק שתעשה את עבודתה "על פי הראיות ולא משנה מה התוצאות".

הנדל ציין שהחלטתו של הרב יובל שרלו להשתתף בהפגנת רוטשילד בשבת האחרונה "הביאה אותי לחשוב מה אני עושה...הגעתי לדרך ללא מוצא. מקומי לא ברוטשילד, אבל חייב להיות איפה שהוא. מקום בו גם הימין מדבר נגד שחיתות".

הנדל ציין שהמחנה הלאומי חייב להקים קול מוסרי, והמלחמה בשחיתות אסור שתהיה נחלתם של אנשי האופוזיציה. לדבריו, הוא יעמד במוצאי שבת הקרובה בכיכר ציון בירושלים, גם אם יהיה שם לבד וקינח ב"הלוואי שיבואו גם השרים וראש הממשלה".

בעוד שמסתמן כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לא מתכוון לצאת לכיכר ציון ולהפגין בעד המפכ"ל אלשיך, היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט או בעד מבקר המדינה יוסי שפירא - דווקא חברי הכנסת מהימין מגלים בכך עניין. יו"ר סיעת כולנו, ח"כ רועי פולקמן, שהצביע בעד חוק ההמלצות בקריאה ראשונה רק לפני מספר שבועות, צייץ בטוויטר כי הוא תומך בהפגנה של הנדל ויצטרף אליו. "מצטרף ליוזמה של המחנה הלאומי להרים דגל של ממלכתיות ומלחמה בהתקפות על מערכת החוק והמשפט. איפה מתייצבים?", הוא כתב במענה ישיר להנדל.

יו"ר ועדת הרפורמות בכנסת, ח"כ רחל עזריה, ומי שהובילה את ההתנגדות בתוך מפלגת כולנו לחוק ההמלצות של ח"כ דוד אמסלם (המיועד למנוע מן המשטרה לפרסם את סיכום הראיות בתיק החקירה נגד נתניהו. החוק אמור לעלות לקריאה שניה ושלישית בעוד כמה ימים), כתבה גם היא: "כל הכבוד ליועז הנדל על ההפגנה במוצאי שבת. אני אצטרף להפגנה בעד שלטון החוק. אמשיך להצביע נגד חוקים שנועדו לפגוע באמון הציבור במערכת החוק ולפגוע בחושפי שחיתויות ובמוסדות החוק. ההפגנה מבהירה שהימין מעולם לא היה שם נרדף לחוקים כאלו".

מן הליכוד מסר ח"כ יהודה גליק שהוא תומך בעמדה של הנדל ושוקל להתייצב בכיכר ציון עמו. ח"כ אורן חזן, הניצב כיום בפני המלצה לכתב אישום על תקיפת עובד ציבור בעיריית אריאל בתקופה שקדמה להיותו ח"כ מטעם הליכוד, הודיע שגם הוא מצטרף להפגנת הממלכתיות ו"הבעד".

בעקבות התמיכה העלה הנדל בעמוד הפייסבוק שלו "איבנט": "מוצאי שבת ב-20:00 בכיכר ציון, מאמינים בחברת מופת בארץ ישראל". בלשון ההזמנה לאירוע כתב הנדל: "אסור שהמלחמה בשחיתות תהיה נחלתם של אנשי 'האופוזיציה', מתנגדי 'הכיבוש' או המייחלים לשלטון השמאל. זו טעות ערכית, ולא רק בגלל שיקולי התועלת וזליגת המנדטים - אלא בראש ובראשונה מפני שנדרש מאיתנו להסתכל במראה".