סיידוף שיפור הצעתו לאג"ח אפריקה; ההצבעה נדחתה ליום ד'

(מעודכן) בעקבות השיפור בהצעת קבוצת סיידוף, החליטו נאמני האג"ח של אפריקה ישראל לדחות למחר (ד') את מועד ההצבעה האחרון, וזאת למרות שקהוצת סיידוף עצמה דרשה דחייה קצרה יותר להיום ב-24:00

המתמודדים על רכישת קבוצת אפריקה ישראל ממשיכים לשפר את הצעותיהם בניסיון לזכות בתמיכת מחזיקי האג"ח הגדולים של הקבוצה. לאחר שאתמול בצהריים שיפר מוטי בן משה את הצעתו למחזיקי האג"ח והביא בשל כך לדחיית ההצבעה להיום, הודיע היום גם המתמודד השני נתי סיידוף על שיפור נוסף בהצעתו וזאת בתנאי שמועד סיום ההצבעות יידחה מהשעה 16:00 לשעה 24:00.

בשעות האחרונות שלחו באי כוחו של סיידוף בישראל, עוה"ד אמיר ברטוב ועיינה וקסלר, מכתב לנאמני האג"ח, באי כוחם וחברי נציגות מחזיקי האג"ח, ובו פירוט השיפור הנוסף בהצעת קבוצת סיידוף למחזיקים. על-פי המכתב, מציעה קבוצת סיידוף כי בנוסף לתמורות הקיימות בהסדר, יקבלו מחזיקי האג"ח של אפריקה ישראל סדרה נוספת של אגרות חוב בהיקף של 100 מיליון שקל שיעמדו לפירעון בתוך שלוש שנים.

אג"ח חדשות אלו מסדרה 2 לא יהיו סחירות ולא יישאו כל ריבית, כשבתום התקופה תוכל קבוצת סיידוף לבחור אם לפרוע אותן במזומן או לחילופין במניות סחירות של חברות בנות (אפריקה נכסים ואפריקה מגורים) או של החברה עצמה. משמעות ההצעה היא, כי קבוצת סיידוף שומרת לעצמה את האפשרות להנפיק מחדש את קבוצת אפריקה ישראל בתוך שלוש שנים ממועד השלמת ההסדר, וכך לשלם על אג"ח אלו במניות של אפריקה ישראל עצמה.

בנוסף, הודיעה קבוצת סיידוף כי במקום הצעתה הקודמת להעביר לאפריקה ישראל קרקע בארה"ב בשווי של 20 מיליון דולר לצורך חיזוק הונה העצמי של הקבוצה, יועבר לקופתה סכום מזומן של 20 מיליון דולר (כ-70 מיליון שקל) בתוך שנה ממועד ההסדר.

שיפורים אלו מגיעים לאחר שכבר אמש הודיעה קבוצת סיידוף על שיפור אחר בהצעתה, במסגרתו התחייבה שבמקרה ולא תפרע בתוך שנה את סדרת האג"ח שתנפיק למחזיקים בהסדר על סך של 1.45 מיליארד שקל, יקבלו המחזיקים פיצוי בדמות תשלום מזומן של 70 מיליון שקל.

הודעות אלו הגיעו מצדו של סיידוף, לאחר שאתמול בצהריים הגיש תיקונים להצעתו וכתב כי מדובר בתוספת של שיפר כאמור בן משה את הצעתו. של 85 מיליון שקל למחזיקי האג"ח של אפריקה ישראל.

בעקבות השיפור בהצעותיהם של בן משה וסיידוף מאתמול, פרסם הבוקר היועץ הכלכלי של נציגות המחזיקים את חוות דעתו בנוגע להצעות שני הצדדים. עם זאת, חשוב להדגיש כי חוות דעת זו טרם כללה את השיפורים שהוסיף סיידוף היום.

יועץ הנציגות הוא רו"ח איציק עידן מפירמת בייקר טילי. לפי אותו מסמך של לחבילה שהציעה בן משה ערך כלכלי של 2.302-2.323 מיליארד שקל, בעוד שלהצעתו של סיידוף ערך כלכלי של 2.257-2.259 מיליארד שקל. עם זאת, מספרים אלו לא כללו כאמור את השיפורים שהציע סיידוף היום, ובראשם כאמור הנפקת סדרת אג"ח נוספת בהיקף של 100 מיליון שקל.