ירידות בסיום המסחר באירופה; ציפייה לאישור רפורמת המס

נעילה מעורבת אמש בוול סטריט ■ הסנט אמור להצביע היום על הנוסח הסופי של רפורמת המס של טראמפ ■  יציבות בוול סטריט

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

המסחר באירופה הסתיים היום (ד') בירידות, ובמגמה דומה ננעל המסחר בבורסות אסיה, על רקע הנעילה המעורבת אמש בוול סטריט וההמתנה לאישור רפורמת המס. בוול סטריט נרשמת יציבות.

 

אמש ננעל המסחר בבורסות ניו יורק במגמה מעורבת, מגמה שממשיכים אותה גם השווקים באירופה ובאסיה, בעוד המשקיעים נושאים עיניהם לדרמה המתחוללת במסדרונות הסנט ארה"ב. במהלך הלילה אישר בית הנבחרים את הרפורמה ברוב מצומצם של 227 בעד למול 203 נגד. 

הסנט אמור להצביע היום על הנוסח הסופי של רפורמת המס של טראמפ, לאחר ישיבה מרתונית שנמשכה כל הלילה. נוסח הפשרה בין גרסאות הסנט ובית הנבחרים המהווה את הצעת החוק הסופית נתקלה בקשיים במהלך הלילה, לאחר שבית-הנבחרים אישר אותה ברוב קטן: 227 צירים הצביעו בעד, ו-203 הצביעו נגד. ההצעה צפויה לעבור על חודו של קול. 

לאחר חקירה שנמשכה 20 חודשים, הממונה על ההגבלים העסקיים בגרמניה, משרד הקרטלים, פרסם אתמול כי מצא שפייסבוק ניצלה לרעה את מעמדה הדומיננטי בשוק הגרמני לצורך שימוש באתר המדיה החברתית לצורך פרסום ממוקד. פייסבוק מסרה כי תשתף פעולה עם החקירה הגרמנית.

מחירי הנפט בעליות. 

 

הניקיי היפני עלה ב-0.6%, מניות הטכנולוגיה התנודדו בעוד נינטנדו ירדה ב-0.89%. סובארו צללה ב-7.24%. ה- S&P/ASX 200 האוסטרלי טיפס ב-0.17%,   Rio Tinto  עלה ב-0.9% ו- Atlas Iron קפצה בכ-10%. 

המסחר בסין התנהל במגמת ירידות, מדד  Hang Seng שמר על יציבות יחסית כאשר ירד ב-0.04% לאחר שעלה בכ-200 נקודות ביום המסחר הקודם.