יהודאי לא עוצר: פרוטרום מודיעה על עוד שתי רכישות

מדובר ברכישות ה-11 וה-12 של החברה בשנה האחרונה ■ מנכ"ל החברה: "נמשיך ליישם את אסטרטגית הצמיחה המהירה והרווחית שלנו, המבוססת על שילוב צמיחה פנימית רווחית ורכישות אסטרטגיות"

אורי יהודאי / צילום: סיון פרג'
אורי יהודאי / צילום: סיון פרג'

פרוטרום , הפועלת בתחום בתחום הטעמים וחומרי גלם הטבעיים, ממשיכה "לבלוע" חברות מרחבי העולם בקצב מהיר. החברה, שלאחרונה השלימה את רכישת אנזימוטק בהשקעה של כ-270 מיליון דולר, הודיעה היום על רכישת השליטה בשתי חברות נוספות.

העסקה הראשונה היא רכישת מלוא הבעלות בחברה הפולנית פולנה ארומה (Pollena Aroma) בכ-8.5 מיליון דולר. העסקה הושלמה במועד החתימה ומומנה מקופתה של פרוטרום.

פולנה נוסדה בשנת 1956 והיא עוסקת בפיתוח, בייצור ובשיווק של טעמים, תמציות בושם וחומרי גלם יחודיים לתעשיות הארומתרפיה והקוסמטיקה הטבעית. מכירותיה ב-12 החודשים שהסתיימו בספטמבר הסתכמו בכ-5 מיליון דולר.

העסקה השנייה גדולה הרבה יותר, במסגרתה רכשה פרוטרום 51% ממניות חברת הטעמים הברזילאית ברמיל (Bremil) בכ-31 מיליון דולר (103 ריאל ברזילאי).

ההסכם כולל אופציה לרכישת יתרת המניות של ברמיל החל מחמש שנים ממועד השלמת העסקה, במחיר המבוסס על ביצועיה העסקיים של ברמיל בתקופה זו. השלמת העסקה, שתמומן באמצעות הלוואה בנקאית, צפויה בחודשים הראשונים של שנת 2018.

ברמיל הוקמה בשנת 1987 ומוצריה בתחום ה-SAVORY מיועדים בעיקר לשוק מזון הנוחות, המזון המוכן והבשר המעובד. החברה מעסיקה כ-250 עובדים ומשרתת כ-450 לקוחות בברזיל ובמדינות האזור עם נוכחות משמעותית בקרב יצרני הבשר המובילים. יש לה שני אתרי ייצור בדרום ובמרכז ברזיל בעלי כושר ייצור עודף משמעותי, ובפרוטרום מתכננים לנצל אותם לצורך הגדלת תפוקת הייצור ולצמיחה בברזיל ובמדינות האזור.

הכנסות ברמיל ב-12 החודשים שהסתיימו באוקטובר השנה הסתכמו בכ-47 מיליון דולר (כ-150 מיליון ריאל).

מדובר בעסקאות הרכישה ה-11 וה-12 של פרוטרום מתחילת השנה. רכישת Bremil תהיה הרביעית של פרוטרום בשוק הברזילאי והשביעית באמריקה הלטינית ב-5 השנים האחרונות, ולאחר השלמתה יגיעו מכירות החברה בטריטוריה זו לכ-15% מסך ההכנסות.

מניית פרוטרום רשמה היום עלייה של 1.5% והשלימה התקדמות של כ-50% בשנה האחרונה. שוויה של החברה בבורסה הגיע לכ-18 מיליארד שקל.

בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה הציגה פרוטרום עלייה של 16.5% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה, לרמה של כמיליארד דולר, כך ששתי הרכישות אינן נחשבות למהותיות עבורה.

אורי יהודאי, מנכ"ל פרוטרום, ציין היום כי "אנו פועלים לאיתור ולביצוע רכישות אסטרטגיות נוספות של חברות ופעילויות בתחומי פעילותנו תוך דגש מיוחד על שווקים בעלי קצבי צמיחה גבוהים ומוצרים טבעיים בתחום הטעם והבריאות ויש לנו צנרת חזקה של רכישות אסטרטגיות פוטנציאליות. נמשיך ליישם את אסטרטגית הצמיחה המהירה והרווחית שלנו, המבוססת על שילוב צמיחה פנימית רווחית ורכישות אסטרטגיות, להשגת היעדים שהצבנו לאחרונה - מכירות של 2.25 מיליארד דולר, עם שיעור EBITDA של 23% בפעילויות הליבה שלנו, עד שנת 2020".