הקרב באפריקה ישראל נמשך והפעם בן משה משפר את ההצעה

בן משה פנה לנאמני החברה עם הצעה להוסיף עוד 100 מיליון שקל

מוטי בן משה  / צילום:תמר מצפי
מוטי בן משה / צילום:תמר מצפי

איש העסקים מוטי בן משה משפר הערב פעם נוספת את הצעתו לרכישת קבוצת אפריקה ישראל ודורש מנאמני האג"ח לדחות לשבוע הבא את הצבעות המחזיקים, שהיו אמורות להסתיים הערב ב-22:00. במכתב ששלחו הערב באי כוחו של בן משה, עוה"ד רענן קליר ואלון בנימיני, לנאמני האג"ח נכתב כי השיפורים החדשים מסכמים לסך כולל של 100 מיליון שקל. זאת, לאחר שקודם לכן קבע היועץ הכלכלי של הנציגות, רו"ח איציק עידן, כי השווי הנומינלי של הצעות בן משה עומדות על 2.319 - 2.336 מיליארד שקל.

לדברי עוה"ד קליר ובנימיני, השיפורים החדשים מתווספים לשיפורים בסך של 85 מיליון שקל עליהם הכריז בן משה שלשום, ולשיפורים בסך של 35 מיליון שקל שהוכרזו על ידו בדיוק לפני שבוע. כך שלדבריהם כלל השיפורים שהציג בן משה בשבוע האחרון מסתכמים לסך של 220 מיליון שקל.

על פי המכתב מהערב, הצעתו של בן משה למחזיקי אג"ח אפריקה כוללת כעת תשלום של 1.27 מיליארד שקל עבור אחזקותיה (56%) של אפריקה ישראל בחברה הבת אפריקה נכסים, וכן אופציות שיגדילו את התמורה המינימלית ל-130 מיליון שקל נוספים בתוך שלוש שנים. כך שבסך הכול מדובר על תשלום של 1.4 מיליארד שקל - בדומה לערך המניות בבורסה.

עוד כוללת הצעתו של בן משה תשלום של 165 מיליון שקל למחזיקים (ללא שינוי מההצעה הקודמת) עבור מכירת האחזקה (36%) של אפריקה ישראל במפעיל כביש 6 לידי דור אלון שבשליטתו, כאשר את אפריקה ישראל עצמה תרכוש קבוצת אקסטרה שבבעלותו. בתמורה לרכישה זו יקבלו המחזיקים 375 מיליון שקל במזומן וכן אג"ח בהיקף של 325 מיליון שקל שיישאו ריבית של 5.5%. מדובר בתוספת של 15 מיליון שקל להיקף האג"ח ובתוספת של 1% לריבית המשולמת.

בנוסף תגדל ל-20 מיליון שקל התוספת שיקבלו המחזיקים במזומן במקרה שאג"ח אלו לא ייפרעו בפירעון מוקדם בתוך שנתיים מיום השלמת העסקה. כמו-כן מציע בן משה עוד 40 מיליון שקל באג"ח ללא ריבית שייפרעו בתוך 36 חודשים במזומן או במניות אפריקה ישראל והחברות הבנות.

בנוסף הודיעו באי כוחו של בן משה על הגדלת הפיקדון המבטיח את ההצעה ב-40 מיליון שקל לכדי סכום כולל של 100 מיליון שקל.

קודם לפרסום מכתב זה, קבע הבוקר רו"ח עידן כי להצעתו של נתי סיידוף ערך כלכלי גבוה יותר מזו של בן משה בכ-10 עד 30 מיליון שקל, וזאת לאחר שסיידוף עצמו שיפר אתמול את הצעתו בתגובה לשיפור שביצע בן משה שלשום.