אפל מאשרת: עדכוני מערכת ההפעלה מאטים אייפונים ישנים

אפל אישרה לאתר The Verge כי היא מאטה במכוון את ביצועיהם של מכשירי אייפון ישנים ■ בחברה טוענים כי בניגוד למיוחס להם, המטרה היא לא לגרום ללקוחות לשדרג את המכשירים, אלא למנוע את כיבויים הפתאומי

 

 

אייפון SE / צילום: רויטרס
אייפון SE / צילום: רויטרס

אפל מאטה במכוון את ביצועיהם של מכשירי אייפון ישנים בעקבות שדרוג מערכת ההפעלה iOS - כך אישרה החברה אמש (ד') לאתר The Verge. עם זאת, בחברה טוענים כי בניגוד למיוחס להם, המטרה היא לא לגרום ללקוחות לשדרג את המכשירים, אלא למנוע את כיבויים הפתאומי. בכך מודה אפל בתופעה שמשתמשים רבים חוו ודיווחו עליה זמן רב, אך לא זכתה עד כה לאישור רשמי.

משתמשי הרשת החברתית Reddit שמו לב להאטה בביצועים במכשירי אייפון ישנים יותר, בעקבות עדכוני מערכת ההפעלה. הם הבחינו שמהירות המעבד הוגבלה בעקבות העדכונים, וכך גם קצב קבלת ושליחת הנתונים. מפתח אפליקציית Geekbench ג'ון פול הסיק שהעדכונים ל- iOS 10.2.1 ו- 11.2.0 מביאים לפגיעה הזו במכשירים השונים. מצב זה מורגש בעיקר ב-iOS 10.2.1, ומטרתו היא להפחית בעיות של כיבוי פתאומי באייפון 6 ואייפון 6S, ואילו iOS 11.2.0 מבצע את אותה פעולה במכשירי אייפון 7 שלהם סוללות ישנות יותר. חלק ממשתמשי רדיט דיווחו כי החלפת הסוללה החזירה את המצב לקדמותו.

לטענת אפל, מטרתה היא אך ורק להתמודד עם הבעיה שקיימת בסוללות ליתיום-יון המביאה לכיבוי לא צפוי של המכשיר: "מטרתנו היא לתת את חווית המשתמש הטובה ביותר ללקוחות, שכוללת ביצועים והארכת זמן חיי המכשירים" הצהירה החברה, "סוללות ליתיום-יון לא תמיד מסוגלות לספק את שיאי הדרישה כשהן מתיישנות, מה שעשוי לגרום לכיבוי פתאומי ולא צפוי של המכשיר במטרה להגן על רכיביו האלקטרוניים. בשנה שעברה שחררנו תכונה למכשירי אייפון 6, אייפון 6S ואייפון SE שמנעה את הכיבוי הפתאומי. עכשיו הבאנו את התכונה הזו גם לאייפון 7 עם iOS 11.2 ואנו מתכננים להוסיף תמיכה למכשירים נוספים בעתיד".

לא כולם קיבלו את ההסבר הזה, ואפל ספגה ביקורת על חוסר השקיפות שלה ועל כך שלא הצהירה מראש כי העדכונים מאטים את הביצועים. לדברי ג'ון פול, הבעייתיות במצב נובעת מכך שההאטה תגרום למשתמשים לחשוב כי המכשירים שלהם איטיים, ולקנות חדשים, מבלי להבין שעליהם להחליף רק את הסוללה.