רוש רוכשת את Ignyta; וכמה תקבל טבע מהעסקה?

מניית Ignyta הנסחרת בנאסד"ק סגרה אתמול במחיר של 15.55 דולר ו-Roche תשלם עבור מניות החברה 27 דולר למניה

מפעל טבע בקריית שמונה / צילום: טל שניידר
מפעל טבע בקריית שמונה / צילום: טל שניידר

ענקית התרופות השוויצרית, חברת רוש רוכשת את חברת הביוטק המתמחה בפיתוח תרופות לטיפול במחלת הסרטן, חברת Ignyta, בכ-1.7 מיליארד דולר.

מניית Ignyta הנסחרת בנאסד"ק סגרה אתמול במחיר של 15.55 דולר ו-Roche תשלם עבור מניות החברה 27 דולר למניה. 

הדירקטוריונים של שתי החברות אישרו את העסקה. 

העסקה הנוכחית מגיעה כ-5 שבועות לאחר שחברת באייר רכשה את  Loxo Oncology בכ-1.55 מיליארד דולר, המפתחת תרופות דומות לאלה של Ignyta המיועדות לתקן מוטציות בגנים שונים הגורמים להתפתחות מחלות סרטניות.

ויש לעסקה גם זווית ישראלית מעניינת: בחודש מרץ 2015 מכרה טבע ל-Ignyta את הזכויות ל-4 תרופות אפשריות לסרטן שהיו בתהליכי מחקר ופיתוח בטבע עבור 6% ממניות החברה.

בנוסף, במסגרת העסקה שנסגרה לפני כמעט 3 שנים רכשה טבע עוד 1.5 מיליון מניות של Ignyta במחיר של 10 דולר למניה אולם במשך השנתיים האחרונות מכרה טבע מניות ונכון לסוף מרץ היא החזיקה בפחות מ-5% מהחברה. אם טבע עדיין מחזיקה בכמות זו היא צפויה לקבל כ-55 מיליון דולר. 

נזכיר כי בחודש אוגוסט השנה רכשה גיליאד את קייט פארמה ב-12 מיליארד דולר, בעסקה שהייתה הגדולה ביותר בתחום הפארמה אי פעם לחברה לפני שלב ההכנסות. טכנולגיית CAR-T שפיתחה קייט (במקביל לחברות נוספות כמו נוברטיס וג'ונו), נחשבת לאחת הטכנולוגיות החדשות המבטיחות ביותר בתחום הסרטן. 

פרופ' אריה בלדגרין, שייסד וניהל את קייט פארמה, קיבל במסגרת העסקה מעל חצי מיליארד דולר.