נעילה שלילית בוול סטריט; טראמפ חתם על רפורמת המס

טבע עלתה בכ-1% ■ חוק המס הרפובליקני קיבל את תוקפו באופן רשמי ■ פורסמו נתוני ההזמנות לסחורות בנות קיימא וההכנסה האישית בארה"ב ■ נתון מכירות הבתים - גבוה מהצפוי

 בוול סטריט/ צילום: רויטרס
בוול סטריט/ צילום: רויטרס

יום המסחר בבורסות של ארה"ב (ו') ננעל במגמה שלילית, לאחר ירידות שערים בבורסות אירופה.

 

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, חתם היום על רפורמת המס הרפובליקנית, שעברה את מסלול החקיקה בקונגרס - בבית הנבחרים ובסנאט - האמריקאי, ובכך העניק לה תוקף רשמי. הרפורמה, כך על פי פרשנים בעולם, צפויה להיטיב בעיקר עם בעלי הכנסות גבוהות מהממוצע ועם תאגידים הפועלים בארה"ב.

המפלגות התומכות בעצמאות קטלוניה מספרד הגדילו את כוחן בבחירות שכפתה ממשלת ספרד לפרלמנט האזורי - כך עולה אמש (חמישי) מספירת יותר מ-75% מהקולות. התוצאות עשויות להחריף עוד יותר את המשבר בחבל שבצפון-מזרח המדינה, שנתון לשליטה ישירה של מדריד מאז משאל העם שהתקיים באוקטובר.

לפי התוצאות, המפלגות הבדלניות יקבלו בין 67 ל-71 מושבים בפרלמנט האזורי בברצלונה, המונה 135 מושבים. זאת בניגוד לסקרים האחרונים נרשם מרוץ צמוד בין תומכי ההיפרדות מהממלכה לבין אלו התומכים באחדותה. אחוז ההצבעה היה גבוה במיוחד, ויותר מ-83% מבעלי זכות הבחירה מימשו אותה.

הביטקוין, בינתיים, ממשיך לאבד גובה במהירות, זה היום הרביעי ברציפות.

בגזרת המאקרו, אתמול התפרסם שיעור העלייה בתמ"ג בארה"ב ב-12 החודשים האחרונים כשהוא עומד על 3.2%. הנתון מגלם את העלייה בתמ"ג מסוף הרבעון השלישי בשנה שעברה (2016) לסוף הרבעון השלישי השנה הזו. בשנה שעברה הנתון הראה עלייה של 3.3% והאנליסטים צפו כי הנתון השנה יראה תוצאה דומה.

היום פורסמו בארה"ב לפני פתיחת המסחר נתוני ההזמנות לסחורות בנות קיימא, שירדו ב-0.1% (הצפי היה לעלייה של 0.5%) וההכנסה האישית שעלתה ב-0.3% (לעומת התחזית לעלייה של 0.4%). כן פורסם מספר מכירות הבתים לחודש נובמבר, העומד על 733 אלף עסקאות - גבוה מהצפי.

כלכלני לאומי מציינים בסקירתם השבועית כי "אנו ממליצים על חשיפה מנייתית ממוצעת. התמחור באפיק זה אמנם גבוה, אך זאת במקביל לתמחור יקר גם בשאר אפיקי ההשקעה. בהתחשב בכך, האפיק המנייתי נותר אפיק מרכזי בתיק ההשקעות המומלץ. מדדי המניות המרכזיים בחו"ל נהנים משיפור נאה ברווחיות הפירמות בשנה האחרונה, שיפור שצפוי להשתקף בסיכום שנת 2017".

מניית טבע  המשיכה לרכז עניין רב לאחר עלייה חדה שרשמה אתמול. 

ענקית התרופות השוויצרית, חברת רוש רוכשת את חברת הביוטק המתמחה בפיתוח תרופות לטיפול במחלת הסרטן, חברת Ignyta, בכ-1.7 מיליארד דולר. מניית Ignyta הנסחרת בנאסד"ק סגרה אתמול במחיר של 15.55 דולר והרכישה תתבצע לפי מחיר של 27 דולר למניה.