מאיר בן שבת יחליף את מולכו בתפקיד השליח לעניינים מדיניים

ברקע להודעה עמדו עד לאחרונה נסיונות אמריקאיים להתניע מהלך בין ישראל לפלסטינים ■ אתמול הודיע נשיא צרפת מקרון שהוא לוקח על עצמו להתחיל לקדם מהלך פוליטי אל מול הפלסטינים כאשר עבדאללה מלך ירדן משתף עמו פעולה

חודשיים אחרי שהודיע עו"ד יצחק מולכו שיחדל לכהן כשליחו של נתניהו לעניינים מדיניים, מודיעה לשכת ראש הממשלה שהיועץ לבטחון לאומי, מאיר בן שבת, ימלא תפקיד זה.

ברקע עמדו עד לאחרונה נסיונות אמריקאיים להתניע מהלך בין ישראל לפלסטינים. השליח המיוחד האמריקאי ג'ייסון גרינבלט הקדיש שעות ארוכות לפגישות ברמאללה ובעמאן. אך לאחר הכרזת ירושלים של טראמפ , נעצרו כל המדעים והיום הודיע אבו מאזן שהוא ידחה כל יזמה אמריקאית.

במקביל, אתמול אמר נשיא צרפת עמנואל מקרון שהוא לוקח על עצמו להתחיל לקדם מהלך פוליטי אל מול הפלסטינים כאשר עבדאללה מלך ירדן משתף עמו פעולה בנושא.

בהודעת נתניהו על מינוי בן שבת נכתב: " ביום 1.1.2018 יסיים עו"ד מולכו את תפקידו ויחל בתקופת חפיפה עם בן שבת. ראש הממשלה נתניהו רוחש תודה והערכה עמוקה לעו"ד מולכו על מילוי תפקידו תוך שילוב נדיר של כשרון, ניסיון וידע מקיף ועמוק של הסוגיות שעסק בהן. כאשר תיוודע מלוא פעילותו של יצחק מולכו, אזרחי ישראל יעריכו אותה עד מאוד".