בעל מניות מיעוט בג'קדה מתנגד לגיוס הון ולתגמולי המנכ"ל

מתנגד גם להארכת כהונתם בדירקטוריון של מייסדי החברה ■ טוען: לא ניתן מספיק מידע לבעלי המניות; עדיף לבצע הנפקת זכויות

בעל מניות מיעוט בחברת התוכנה ג'קדה יוצא נגד כוונת החברה לגייס הון בהנפקה פרטית, נגד הארכת כהונתם בדירקטוריון של מייסדי החברה ונגד חבילת התגמול המוצעת למנכ"ל. ג'קדה, ספקית פתרונות תוכנה לשיפור והאצה של תהליכים עסקיים עבור מוקדים טלפוניים, נסחרת מעבר לדלפק בארה"ב בשווי של 19 מיליון דולר, אחרי ירידה של 21% במניה בשנה האחרונה.

לאחרונה פרסמה החברה זימון לאסיפת בעלי מניות, שתתכנס ב-27 בדצמבר, לצורך אישור הסעיפים הללו. לקראת האסיפה פרסם בעל המניות רפאל גפן, המחזיק לדבריו ב-49 אלף מניות (כ-1% ממניות החברה, בשווי נוכחי של 200 אלף דולר), נייר עמדה ובו הביע את התנגדותו.

לדברי גפן, יש להתנגד לבחירה מחודשת באחים המייסדים גדעון ויוסי הולנדר לדירקטוריון, משום שהדירקטוריון גדול מדי ביחס לגודל החברה, וכן כי "נדרש שינוי בהנהגה ובדירקטוריון, מכיוון שהדירקטורים הנוכחיים לא מצליחים להביא לתפנית בפעילות החברה". עוד הוא דורש שקיפות רבה יותר בתהליך.

"אין מדיניות תגמול מאושרת ומפורטת"

בהקשר של ההנפקה הפרטית, גפן מתנגד כי לדבריו היה עדיף לבצע הנפקת זכויות, ומפני שניתן מידע מועט מדי. לדבריו תוצאות הרבעון השלישי ניתנו רק למשתתפים בהנפקה, ולא לכלל בעלי המניות.

ג'קדה מתכננת לבצע הנפקה שבמסגרתה ישתתפו בעלי מניות בולטים קיימים, ובראשם קרן IGP שהוקמה ומנוהלת על-ידי חיים שני, לשעבר מנכ"ל נייס ומנכ"ל משרד האוצר; ומשה ליכטמן, לשעבר סגן נשיא במיקרוסופט העולמית, שמחזיקה כיום ב-28.7% מהחברה; וכן יוסי הולנדר המחזיק ב-10.8% ובעלי מניות אחרים. למשקיעים אלו יונפקו קרוב ל-1.3 מיליון מניות (27.9% מהחברה) במחיר של 3.56 דולרים, והחברה תגייס 4.5 מיליון דולר שישמשו לצרכים עסקיים כלליים. מחיר המניה הנוכחי גבוה יותר, כ-4.1 דולרים.

גפן טוען עוד, כי יש להתייחס להחזקות של האחים הולנדר כאל החזקה משותפת - ולהחיל עליהם כללים מסוימים בנוגע להגדלת ההחזקה, לפי חוק החברות בארץ.

בהקשר של התגמול למנכ"ל החדש, יוחאי רוזנבלט, ג'קדה מבקשת לאשר לו שכר חודשי של כ-21 אלף דולר (כ-250 אלף דולר בשנה) וכן תגמול משתנה של כ-150 אלף דולר על בסיס ביצועים. נוסף על כך יקבל רוזנבלט, בכפוף לאישור האסיפה, הקצאה של 238 אלף אופציות במחיר מימוש זהה למחיר ההקצאה, שיבשילו לאורך ארבע שנים. לדברי גפן, לחברה אין כיום מדיניות תגמול מאושרת, והתגמולים המוצעים למנכ"ל לא מפורטים מספיק.

בתגובה להודעת העמדה של גפן, ג'קדה דחתה את טענותיו. החברה ציינה כי גודל והרכב הדירקטוריון שלה משקפים שילוב בריא של מנהלים בעלי ניסיון מגוון, וכן שהחברה אינה מחויבת לפרסם דוחות רבעוניים. בהקשר ההנפקה מציינים בחברה, כי הדירקטוריון בחן חלופות אחרות, אך בחר בדרך זו "בשל הצורך הדחוף של ג'קדה במימון".

זאת לא הפעם הראשונה שהחברה נתקלת בהתנגדות של בעל מניות מיעוט: לפני שנתיים טען בעל המניות רוברט אשטון שג'קדה מציגה "ביצועים עלובים" בשל "חוסר כיוון והנהגה". שנה לאחר מכן מכר אשטון חלק מהחזקתו בחברה ל-IGP של שני וליכטמן, תמורת כ-1.4 מיליון דולר, ונשאר בעל מניות; כיום נראה שהוא דווקא מרוצה מהכיוון, משום שבכוונתו להשתתף בהנפקה הקרובה.

ג'קדה ירדה
 ג'קדה ירדה