וול סטריט: ההתייעלות בטבע שלחה את המניה לראלי של 35%

אנליסטים צופים מכירות רעות מהצפוי למכשיר האייפון X של אפל ■ מאקרו: מדד S&P למחירי הבתים ב-20 מטרופוליטנים בארה"ב ■ חופשת חג המולד בבורסות אירופה

וול סטריט / צילום: שאטרסטוק
וול סטריט / צילום: שאטרסטוק

מגמה שלילית נרשמה היום בוול סטריט. (ג') היום זה יום המסחר הראשון לשבוע זה, לאחר שאתמול לא התקיים מסחר עקב חופשת חג המולד. בשווייץ, גרמניה, איטליה, בריטניה, קנדה ומדינות נוספות לא התקיים היום מסחר בשל החג.

 

אנליסטים שונים הורידו בימים האחרונים את תחזיות המכירות של מכשיר הדגל החדש של אפל , אייפון X, עבור הרבעון הראשון של 2018. האנליסטים ציינו כסיבה את החולשה היחסית בהזמנות המכשירים בעונת החגים הנוכחית. לפי דיווחים בטיוואן, אפל עצמה קיצצה את תחזית המכירות שלה ל-30 מיליון אייפונים, לעומת התחזית המקורית שצפתה מכירות של 50 מיליון מכשירים.

בגזרת המאקרו פורסם מדד S&P למחירי הבתים ב-20 מטרופוליטנים ברחבי ארה"ב. המדד הראה כי הייתה עלייה של 6.4% במחירי הבתים (בהתאמה שנתית), זאת לעומת צפי לעלייה של 6.2%. המדד מתייחס לחודש אוקטובר.

מחיר הנפט  המשיך לעלות על כשלפני מספר שבועות הוחלט על ידי מדינות אופ"ק ורוסיה להאריך את הסכם קיצוץ התפוקות עד לסוף 2018. הנפט מתקרב היום לרמת 60 הדולר לחבית. יש לציין כי עליית מחירי הנפט מתחילה לתת אותותיה בכלכלה האמריקאית כשמדד המחירים לצרכן בחודש נובמבר עלה ב-0.4% בעוד מדד הליבה (מדד המחירים לצרכן בניטרול מחירי האנרגיה והמזון) ירד בשיעור של 0.1%. 

סודהסטרים , המייצרת ומשווקת מערכות ביתיות להכנת מים מוגזים, מבקשת לרכוש את החברה המפיצה את מוצריה בצרפת, בעסקה של 17.5 מיליון אירו (כ-20.8 מיליון דולר). בסוף הרבעון השלישי היו לסודהסטרים מזומנים והשקעות לטווח קצר בהיקף של כ-137 מיליון דולר. (לסיפור המלא)

פיאט-קרייזלר הודיעה בסוף השבוע האחרון כי היא מתכננת ריקול (איסוף מוצרים) של כ-1.8 מיליון טנדרים מסוג "ראם", שעקב תקלה ניתן להוציא את ידית ההילוכים שלהם ממצב "פארק" (חניה) מבלי לדרוך על דוושת הבלם. (לסיפור המלא)

טבע  המשיכה ממשיכה בראלי שהחל עם פרסום תוכנית ההתייעלות של החברה. התוכנית שפורסמה מוקדם יותר החודש מחזירה את האמון של המשקיעים במניה שפתחה ראלי של 35% מאז ה-6.12, אז נסחרה במחיר של 14.14 דולר.