מלאנוקס תשיק מאיץ חדש לסטארט-אפים: "עזרה מעבר לכסף"

נמרוד גינדי, סמנכ"ל ההשקעות של מלאנוקס: "נחשוף את החברות לטכנולוגיות לפני שהן מופצות" ■ התחומים שבהם תתמקד התוכנית: אינטליגנציה מלאכותית (AI), אחסון, Machine Learning, מחשבים בעלי ביצועים גבוהים (HPC) ומחשוב ענן

נמרוד גינדי  /  צילום: באדיבות מלאנוקס
נמרוד גינדי / צילום: באדיבות מלאנוקס

מלאנוקס תשלב במהלך שנת 2018 מספר דו-ספרתי של סטארט-אפים בתוכנית חדשה - Seed Program. מלאנוקס, שנסחרת לפי שווי של כ-3 מיליארד דולר, מפתחת ומשווקת ציוד תקשורת להעברת נתונים מהירה. החברה מפעילה זרוע השקעות, מלאנוקס קפיטל, שמשקיעה בחברות סטארט-אפ בתחומים הקשורים לפעילותה, וכעת מתכננת להתרחב גם לכיוון של סטארט-אפים בשלב ה-Seed - שלב הגיוס הראשוני. 

■ לינק להרשמה: http://www.mellanoxcapital.com/seed-program.php

"קרן ההשקעות של מלאנוקס קיימת מ-2009 והושקה פומבית ב-2014. אנחנו משקיעים בחברות בשלבים שונים, כולל סיד, כמשקיע אסטרטגי, כלומר אנחנו מתעניינים במקומות שאסטרטגיים למלאנוקס מבחינת גדילה וטכנולוגיה. בשנה האחרונה שמנו יותר דגש על שלבים מוקדמים, וראינו לנכון להשיק תוכנית שממוקדת על שלבי הצמיחה הראשונים", מסביר נמרוד גינדי, סמנכ"ל ההשקעות של מלאנוקס, בראיון ל"גלובס".

לדברי גינדי, "אנחנו בכוונה קוראים לזה program ולא fund, כי אנחנו רואים בזה מכלול יותר רחב. חברות בשלבים הראשונים לא צריכות בהכרח רק עזרה במימון. התוכנית שאנחנו משיקים מונעת על-ידי זרוע ההשקעות, אבל בשילוב עם המו"פ והפיתוח העסקי של מלאנוקס, כך שהסטארט-אפים יוכלו ליהנות מעזרה של חברה גלובלית".

התוכנית שתושק רשמית באירוע שייערך ב-7 בינואר, מוגדרת כ"תוכנית האצה ותמיכה בסטארט-אפים בשלב הגיוס הראשוני". באירוע ישתתפו לצד גינדי גם איל וולדמן, מייסד ומנכ"ל מלאנוקס; אניה אלדן, מנהלת זירת הזנק ברשות החדשנות; לילך דנביץ, שותפה ב-iAngels; ורנן חלק, מייסד ומנכ"ל חברת התוכנה Vast Data.

התחומים שבהם תתמקד התוכנית הם אינטליגנציה מלאכותית (AI), אחסון, Machine Learning, מחשבים בעלי ביצועים גבוהים (HPC) ומחשוב ענן. האם מלאנוקס עשויה להשקיע בסטארט-אפ שייראה לה מבטיח, אבל לא פועל בתחומים שבהם היא פעילה? "אם זה משהו שאנחנו רואים את עצמנו צומחים לשם בעוד שנתיים-שלוש, מבחינת שוק או טכנולוגיה, אז כן. אם זה משהו כמו אפליקציה לסלולר, אני יכול להגיד בביטחון שלא", אומר גינדי.

- מה החידוש בתוכנית שלכם? גם קודם יכולתם להשקיע בחברות בשלב הסיד.

"החידוש הוא הפוקוס. עד עכשיו השקענו בחברות משלבים שונים, ובדרך כלל בשלבים יותר מתקדמים. החידוש הוא גם השיתוף עם הצד האופרטיבי, התשתית שמלאנוקס בנתה במטרה לתמוך בסטארט-אפים בשלבים המוקדמים. יש צרכים שונים לחברה בשלב הסיד לעומת חברה שכבר מעסיקה 40 עובדים. אנחנו שמים שם משאבים".

- מה התקציב של התוכנית? כמה כסף מיועד להשקעות בחברות?

"אנחנו לא מפרסמים יעדים מספריים. התקציב הוא חלק מהפעילות השוטפת שלנו, ויש לנו אנשים שחלק מהגדרת התפקיד שלהם זה לעזור לסטארט-אפים".

- מעבר למימון, מה העזרה שמלאנוקס תיתן?

"יש דרכים נוספות, כמו ציוד, זמן וגישה. לדוגמה, אם יש חברה שרוצה להשיג מימון לא דרך אקוויטי, אנחנו יכולים לגשת איתה לרשות לחדשנות ולתת לה 'ספונסרשיפ' (חסות), ובמקרה כזה היא תוכל לקבל תעדוף במימון כי יש לה חסות מחברה בינלאומית. דוגמה אחרת יכולה להיות שחברת סטארט-אפ תצטרף לאנשי מלאנוקס במפגשים עם לקוחות שלנו, ותציג להם מה שהיא עושה. במו"פ, נחשוף את החברות לטכנולוגיות לפני שהן נחשפות פומבית, ניתן להן גישה לחומרה, תוכנה ואנשים. לא בכל יום חברת סטארט-אפ יכולה לשבת עם ה-CTO של מלאנוקס. העזרה שלנו היא מעבר לכסף, היא עזרה טכנולוגית וגישה לשוק".

- מלאנוקס תדרוש זכות ראשונית לרכישת החברות, אם וכאשר הן יגיעו להימכר?

"לא. אנחנו לא מגבילים את החברות".