חברות התקשורת יתכנסו למצוא פתרון לעבודות בבזק

מנכ"לי חברות התקשורת ומנכ"ל משרד התקשורת ייפגשו אצל יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן כדי לדון בשאלה האם רק עובדי בזק יבצעו עבודות תשתית או שתותר עבודה גם לקבלנים חיצוניים

בימים הקרובים תיערך פגישה בין מנכ"לי חברות התקשורת בזק, פרטנר וסלקום, ומנכ"ל משרד התקשורת, אצל יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, וזאת במטרה להגיע להסדר שיאפשר את ביצוע העבודות ברשת בזק, כך נקבע היום בדיון בבית הדין לעבודה. הצדדים יחזרו לבית הדין לאחר מכן וידווחו על תוצאות המו"מ. במידה ולא יגיעו לסיכומים ביניהם, יידרש בית הדין להתערב ולהכריע.

הצדדים מתעמתים בבית הדין סביב סירובם של עובדי בזק לאפשר לסלקום ופרטנר, להפעיל קבלנים חיצוניים שיבצעו עבודות ברשת שלה. משרד התקשורת תומך בכך שבזק לא תוכל להגביל את העבודות בתנאי שמדובר בקבלנים מורשים שיש להם אישור ממשרד הביטחון. עובדי בזק מתנגדים לכך בתוקף, אך בית הדין התיר להפעיל את הקבלנים עד שהצדדים יגיעו להסכם בינם לבין עצמם.

ההסתדרות מתנגדת באופן חד משמעי להפעלת קבלנים ואבי ניסנקורן, יו"ר ההסתדרות, אמר כי ההתנגדות להפעלת קבלנים חיצוניים נובעת מעמדה סדורה של ההסתדרות שאינה מוכנה להתיר עבודה קבלנית אך מצד שני היא תדרוש מהעובדים לעשות את העבודה עבור סלקום ופרטנר בצורה ובתנאים הטובים ביותר כדי שלא תקום עילה מצידם לדרוש להפעיל קבלנים. ניסנקורן גם אמר שהוא מתנגד לכך שמתחרים יפעלו בחצרי מתחרים.

פרטנר וסלקום מתנגדות לכך שעובדי בזק יקבלו בלעדיות בביצוע עבודות להשחלת סיבים אופטיים בתעלות התקשורת של בזק. לטענתן אם עובדי בזק יקבלו בלעדיות בביצוע עבודות, המשמעות תהיה שבתוך זמן קצר היא תחזור לסורה, תדרוש מחירים גבוהים, תעכב עבודות בכוונה על מנת למנוע מהן להתחרות בבזק על ידי הקמת תשתית עצמאית, ותמנע מהן נגישות לרשת. העובדים וההסתדרות, מוכנים להתחייב שהעבודות יבוצעו בזמן הקצר ביותר ובמחירים משתלמים.

כאמור, הצדדים אמורים לבוא לפגישה אצל ניסנקורן כדי לסגור את הפרטים, ויהיה מעניין לראות כיצד הוא יאזן בין האינטרסים של כולם. נזכיר שגם הוט הגישה בקשה להצטרף לדיון בבית הדין ואם כך ייתכן וגם טל גרנות גולדשטיין, מנכ"ל הוט, תידרש להגיע לדיון.