הבורסות בניו-יורק נסגרו בעליות קלות; 8 תביעות נגד אפל

פרשת האטת האייפונים של אפל הולכת ומסתבכת: תביעה ייצוגית חדשה הוגשה נגד החברה ■ מאקרו: מדד ביטחון הצרכנים בארה"ב - נמוך מהתחזיות ■ טבע הודיעה על בלעדיות בארה"ב על תרופה גנרית חדשה לעיכוב HIV ■ טסלה תפתח טנדר חשמלי?

בניין בורסת הנאסד"ק במנהטן / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
בניין בורסת הנאסד"ק במנהטן / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

המסחר בוול סטריט נסגר היום (ד') בעליות קלות, לאחר שאמש נחתם המסחר בירידות שערים. בבורסות אירופה נסגר המסחר במגמה מעורבת, לאחר נעילה חיובית בשוקי אסיה. לאחר שנשק הנפט למחיר של 60 דולר לחבית, הנפט  חווה היום ירידות קלות. הביטקוין נסחר מעט מעל ל-14,700 דולר.

בסיום המסחר מניות האנרגיה סגרו את היום בירידות שערים - בין היתר בעקבות ירידת הנפט. בניגוד לאלו, מניות התשתיות והנדל"ן חווו עליות.

 

הזהב  עלה במסחר היום ובשבועיים האחרונים סגר עלייה של 3%. עלייה שכזו של הזהב מרמזת במידת מה על היחלשות הדולר.

מוקדם יותר היום פורסמו נתוני ייבוא המתכות לסין. מהנתונים עולה כי חלה עלייה של 19% בכמות הנחושת שיובאה אל המדינה שנת 2017. בעקבות כן מחירי הנחושת בבורסת המתכות של לונדון עלו לשווי הגבוהה ביותר בשנים האחרונות - 7,236.5 דולר לטון.

התביעות נגד אפל בשל פרשת האטת האייפונים הולכות ומתרבות. לאחר שענקית הטכנולוגיה הודתה כי היא מאטה במכוון את פעילותם של של מכשירי אייפון מדגמים ישנים (זאת למטרת שמירה על תקינות המכשיר ומניעת שחיקה מואצת שלו), נתבעה החברה באילינוי, בלוס אנג'לס ובצפון קליפורניה, על ידי לקוחות החברה שטענו לפגישה אישית שנגרמה להם בעקבות מעשי אפל. כעת, מגיעה התביעה הייצוגית הראשונה כאשר 5 תובעים מברוקלין, ניו-ג'רזי ופלורידה טוענים כי אפל הסתירה מלקוחותיה במזיד את הביצועים הנמוכים של מכשירי האייפון הישנים והסיבה לכך.

עוד בעניין אפל, אנליסטים צופים כי מכירות מכשיר האייפון X ברבעון הראשון ב-2018 יהיו מאכזבות. לפי פרסומים בטיוואן, החברה עצמה הורידה את תחזית המכירות הרבעונית למכשיר מ-50 מיליון מכשירים ל-30 מיליון מכשירים.

מאקרו: בשעה 17:00 (שעון ישראל) פורסם מדד ביטחון הצרכנים לחודש דצמבר, המשקלל תוצאות סקר חודשי שנערך בקרב כ-5,000 משקי-בית אמריקאים באשר לתחושותיהם בנוגע למצב הכלכלי הנוכחי והעתידי בארה"ב. צפי האנליסטים היה כי המעדד יעמוד על 128.2, ירידה קלה מהחודש הקודם - 128.6. התוצאות היו נמוכות משמעותית והן עומדות על 122.1.

מניית בואינג ריכזה עניין לאחר שהודיעה כי חברת התעופה הלאומית של מרוקו הזמינה 4 מטוסי "דרימליינר" עבור סכום הנאמד ב-1.1 מיליארד דולר.

בתגובה בטוויטר ציין היום אלון מאסק כי אחרי שהחברה תתחיל לשווק את Tesla Model Y, הרכב שנמצא כרגע בצינור הפיתוח של החברה, טסלה  תייצר טנדר חשמלי ראשון. עוד הוסיף מאסק כי העיצוב הבסיסי כבר קיים כ-5 ושהם "מתים להתחיל בייצור". 

עוד על טסלה - אנליסטים מעריכים כי החברה תדווח על מסירות של 5,000 יחידות בלבד של הרכב האחרון של החברה, מודל 3, ברבעון האחרון של 2017. מדובר במספר נמוך משמעותי מההערכות הראשוניות לפיהן החברה תמסור ברבעון הרביעי 15,000 כלי רכב ממודל 3. בעקבות שני אלו, ריכזה טסלה עניין רב במסחר היום.

עוד מניה שריכזה עניין היום היא טבע  אשר הודיעה היום על בלעדיות בארה"ב על גרסה גנרית ל-Reyataz - מעכב לטיפול ב-HIV-1. במהלך 2017 ועד חודש אוקטובר מכירות Reyataz הוערכו בכ-402 מיליון דולר.