עמוס לוזון מורווח כמעט ב-100 מיליון שקל על השקעתו בדורי

הסדרת החובות שגובשה משקפת תספורת בהיקף של מאות מיליוני שקלים לגזית גלוב, שבשליטת חיים כצמן, על החוב של קבוצת לוזון כלפיה

עמוס לוזון/ צילום: תמר מצפי
עמוס לוזון/ צילום: תמר מצפי

קבוצת הנדל"ן והתשתיות לוזון  דיווחה בימים על השלמת העסקה שגיבשה מול בעלת השליטה הקודמת בחברה, ענקית הנדל"ן המניב גזית גלוב , בנוגע לשטרי ההון והלוואות הבעלים שהעמידה לה בעבר.

העסקה בין השתיים משקפת תספורת של מאות מיליוני שקלים לגזית גלוב, שבשליטת חיים כצמן, על החוב של קבוצת לוזון כלפיה (חוב שהופרש ברובו הגדול בספרי גזית גלוב). מדובר בשטרי הון ובהלוואות בעלים שהועמדו לקבוצת לוזון (אז קבוצת א. דורי) בהיקף כולל של כחצי מיליארד שקל, ושכעת תמורת מחיקתם הנפיקה לוזון לגזית גלוב אג"ח בהיקף של 120 מיליון שקל ומניות, שיוכלו להוות בסך-הכול עד 17% מהונה של לוזון (בשווי שוק נוכחי של כ-25 מיליון שקל).

השליטה בקבוצת לוזון נרכשה על-ידי איש העסקים עמוס לוזון בתחילת 2016 מידי גזית גלוב במהלך בזק תמורת פחות מ-10 מיליון שקל. המכירה נעשתה בעקבות כאוס פיננסי בחברה הבת דורי בניה, שגרם לראשי גזית גלוב להעמיד את השליטה בקבוצה למכירה כמעט בכל מחיר. כיום שווי החזקותיו של לוזון בחברה (כ-63%) עומד על יותר מ-90 מיליון שקל ושוויה של קבוצת לוזון על כ-150 מיליון שקל, אחרי שחיקה של כ-17% בערכה בשנה החולפת.

גיוס אג"ח ופרויקט ביהוד

קבוצת לוזון מספקת גם כמה עדכונים בנוגע לעסקיה מהימים האחרונים. החברה השלימה גיוס של כ-26 מיליון שקל באמצעות הנפקת אג"ח. בנוסף, באמצעות החברה הבת נץ מלונות, נכנסה לוזון לשותפות בפרויקט המגורים "לוגאנו" שביהוד, לאחר שחתמה על הסכם לרכישת חברת שיראור, המחזיקה 50% מקרקע המיועדת לבניית שלב ב' של הפרויקט. השלמת העסקה תלויה בכמה תנאים ובהם אישור רשות מקרקעי ישראל (רמ"י).

שותפתה של לוזון בפרויקט היא חברת אורן השקעות שבשליטת גבי מגנזי, ובסך-הכול צפויים להיבנות בו 185 דירות ב-18 בניינים, וכן שטחי מסחר בהיקף של כ-5,500 מ"ר. כניסתה של לוזון לשותפות בפרויקט נעשית לאחר שבחודשים האחרונים ניצל מגנזי זכות סירוב ראשונה שהייתה בידו לרכישת הקרקע (שבה החזיק לצד משפחת פפושדו), ובכך טרפד עסקה למכירתה לידי חברת הנדל"ן אאורה של יעקב אטרקצ'י תמורת 76 מיליון שקל.

בנוסף לפרויקט ביהוד עדכנה נץ מלונות כי בכוונתה "לפעול בתחום של העמדת מימון לפרויקטי נדל"ן יזמי, לרבות (אך לא רק) למגורים, מסחר ומשרדים", וכי הנהלת החברה תפעל לגיבוש תוכנית עבודה בתחום פעילות זה. מניית נץ מלונות טיפסה היום בכ-8%.

את השליטה בנץ מלונות רכשה קבוצת לוזון לפני כשלושה חודשים. זאת לאחר שהושלמה מכירת חברת אפריקה מלונות, שהוחזקה במשותף בידי נץ מלונות ואפריקה ישראל, ובכך הפכה נץ מלונות לשלד בורסאי עם קופת מזומנים של כ-80 מיליון שקל. מוקדם יותר השבוע הגדילה קבוצת לוזון את חלקה בנץ מלונות לכ-63%, כשרכשה כ-12.5% ממניותיה בהשקעה של פחות מ-6 מיליון שקל, מידי כמה בעלי עניין.