נעילה שלילית באירופה לאחר שיא במחירי הנחושת והנפט

מחיר הנפט נסק והגיע לשיא של שנתיים השבוע ■ מניית סמסונג עלתה

בורסת סין (צילום: רויטרס)
בורסת סין (צילום: רויטרס)

ירידות שערים נרשמו היום (ה') בבורסות אירופה. ירידות השערים מיוחסות לסוף השנה כשהמשקיעים סוגרים שנה ונערכים לשנה הבאה. עליות שערים נרשמות במניות של חברות העוסקות במוצרים בסיסיים כמו חברות המזון, הסחורות וכן הלאה. 

 

רוב בורסות אסיה ננעלו בעליות, לאחר הראלי במחירי הנפט והנחושת. הנפט הגיע השבוע לשיא של שנתיים. בורסות וול סטריט ננעלו אמש בעליות קלות.

 

המסחר באסיה התנהל בעצלתיים, בעוד המשקיעים נערכים לסוף שבוע ארוך, שיימשך לתוך חופשת ערב השנה החדשה. 

הניקיי היפני התרומם 0.12%, נמשך על ידי מניות האנרגיה. מניות הבנקים רשמו ירידות, בעוד מניות הטכנולוגיה התנודדו.  SoftBank  עלתה -.74%, טויוטה  ירדה 0.1%.

הקוספי עולה ב-0.59%, כאשר בולטות לחיוב מניות הטק, בראשן סמסונג , שרושמת עליות של 1.94%, למרות שדיווחים על התפתחויות בפרשת שחיתות בה מעורבים אנשי החברה.

אנליסטים צופים כי מכירות מכשיר האייפון X ברבעון הראשון ב-2018 יהיו מאכזבות. לפי פרסומים בטיוואן, אפל הורידה את תחזית המכירות הרבעונית למכשיר מ-50 מיליון מכשירים ל-30 מיליון מכשירים.

גורם במיצובישי  אמר כי "החברה מחזיקה באופטימיות זהירה" בנוגע לאישור הרגולטורים את הצעת הרכישה שהגישה ל-73.8% מבנק דנמון האינדונזי. כך על פי דיווח ברויטרס. לרוב, בעלות זרה בבנקים באינדונזיה מאושרת רק עד גובה של 40% מהמניות. מיצובישי יורדת ב-1.28% בעקבות הדיווחים, דנמון מתרומם ב-2.19%.