קוק קיבל מאפל 102 מיליון ד' בשנה; וכמה עלה המטוס הפרטי?

טים קוק קיבל השנה העלאת שכר של 74% ■ כל אחד מסגניו של קוק קיבל בונוס של 3.11 מיליון דולר, כך ששכרם הכולל של הסגנים עלה ל-24.2 מיליון דולר כל אחד

טים קוק / צילום: רויטרס
טים קוק / צילום: רויטרס

מנכ"ל אפל טים קוק קיבל השנה העלאה של 74% בשכרו, בעיקר בזכות הבונוס על ביצועי החברה. הוא סיים את השנה הפיסקלית, שנגמרה ב-30 בספטמבר, עם שכר כולל של 102 מיליון דולר - כך דווח היום (ה') בבלומברג.

בונוס במזומן עבור ביצועיו של קוק הסתכם ב-9.33 מיליון דולר, בנוסף למשכורת שנתית של 3.06 מיליון דולר, ומענקים במניות ושווי כסף אחרים שהסתכמו ב-89.2 מיליון דולר. כל אחד מסגניו קיבל בונוס של 3.11 מיליון דולר, מה שמביא את שכרם הכולל לכ-24.2 מיליון דולר כל אחד, כולל בונוסים בדמות מניות ( Stock awards ). אחד מהם הוא הישראלי ג'וני סרוג'י, סגן נשיא אפל לחומרה, שמונה לתפקידו ב-2014.

הסכומים הגבוהים נובעים מביצועיה הכספיים המעולים של אפל השנה: רק ברבעון האחרון היא רשמה רווח נקי של 10.7 מיליארד דולר, והכנסות של 52.6 מיליארד. מדיניותה של אפל היא להגדיל את שיעור המניות שהיא מעניקה על סמך ביצועים לבכיריה, מה שמעלה את הפוטנציאל לרווח עתידי עבוד בכירים שמצטיינים יותר מהקולגות שלהם בתאגידים הנכללים במדד S&P 500 , שבו אפל משתמשת לשם השוואה.

לראשונה, קוק הגיש חשבון הוצאות בסך 93,109 דולר עבור טיסות במטוס פרטי לנסיעות שאינן קשורות לעבודה. השנה החליטה מועצת המנהלים באפל שמסיבות אבטחה, המנכ"ל צריך להשתמש במטוסים פרטיים לנסיעות עסקיות ופרטיות. הוצאותיו על בטחון אישי הגיעו ל-224,216 דולר.

נתון מסקרן שעליו אפל לא דיווחה הוא השכר של המעצב הראשי שלה ג'וני איב, שנחשב בעיני רבים לאחד העובדים החשובים של החברה, אם לא החשוב שבהם. החודש הוא חזר לעמוד בראש צוותי ניהול המוצר של אפל, לאחר שעבד על עיצוב מטה "אפל פארק" החדש של החברה במשך השנתיים האחרונות.