אחרי 6 שנים: מנכ"ל התעשייה האווירית, יוסי וייס, פורש

וייס הודיע לדירקטוריון תע"א על עזיבתו הקרובה, על רקע הגעה לגיל פרישה ■ בין הישגיו: צבר הזמנות של 11 מיליארד דולר והעסקה הביטחונית הגדולה בתולדות ישראל

יוסי וייס / צילום: תמר מצפי
יוסי וייס / צילום: תמר מצפי

מנכ"ל התעשייה האווירית, יוסי וייס, הודיע לדירקטוריון החברה על כוונתו לפרוש בקרוב מתפקידו בתום 6 שנות כהונה - כך נודע ל"גלובס". וייס יעזוב על רקע הגעתו לגיל פרישה: "אני מסיים את כהונתי בתפקיד מנכ"ל החברה הביטחונית המובילה בישראל, בו כיהנתי לאורך שנים מהמוצלחות והסוערות בתולדותיה. הישגי החברה בשנים האחרונות מאפשרים לה לצעוד לעשור הקרוב כשהיא ערוכה לתחרות בשווקים הגלובליים ומוערכת בעולם כחברה חדשנית ומובילה".

בין ההישגים הבולטים של וייס בתקופת כהונתו: הגדלת צבר ההזמנות של תע"א לגדול ביותר בכל הזמנים - כ-11 מיליארד דולר, העסקה הבטחונית הגדולה בתולדות ישראל - 2.5 מיליארד דולר לאספקת מערכות הגנה, פרי פיתוח וייצור של התעשייה האווירית, להודו.

ברקע, במהלך השנה האחרונה המשטרה מקיימת חקירה בחשד לשחיתות עמוקה בתעשייה האווירית ובמסגרתה נחקרו מאות מעובדי החברה, בהם בכירים בוועד העובדים: היו"ר אהוד נוף, בנו של יו"ר הוועד לשעבר ושר העבודה והרווחה, חיים כץ - יאיר כץ, וחבר הדירקטוריון לשעבר האלוף במיל' אמל אסעד.

יו"ר התעשייה האווירית, הראל לוקר, שנכנס אך בחודשים האחרונים לתפקידו, בירך את וייס על ההחלטה ואמר: "יוסי השכיל להוביל ולנווט את פעילותה המורכבת של תע"א במקצועיות ובנחישות אל מול האתגרים העצומים שבהובלתה של חברה עסקית וממשלתית בשווקים תחרותיים".

וייס מונה לראש מינהל מערכות תקיפה במפעל מבת של התעשייה האווירית בשנת 1998, ולאחר מכן עמד בראש מינהל ים ונ"מ במפעל מבת. ב-2002 מונה למנהל מפעל חלל בחברה וב-2006 מונה לסמנכ"ל. הוא מכהן בתפקיד מנכ"ל החברה מיולי 2012.