נתנאל תשכיר לאלביט 6 קומות בפארק המדע ברחובות

ההסכם נקבע לפרק זמן של עד 10 שנים - 4 שנים עם אופציה לשתי תקופות נוספות של 3 שנים ■ היקף העסקה: 5 מיליון שקל לשנה

חברת נתנאל גרופ, העוסקת בייזום תכנון והקמת פרויקטים למגורים, מסחר ומשרדים באזור המרכז, חתמה על הסכם עם אלביט מערכות, במסגרתו תשכור אלביט 6 קומות בשטח כולל של כ-4,900 מ"ר במבנה משרדים חדש בן 8 קומות (כ-77% מסך המשרדים בבניין) אותו הקימה נתנאל בפארק המדע (תמר) ברחובות. הסכם השכירות עם אלביט נקבע לפרק זמן של עד 10 שנים (4 שנים עם אופציה לשתי תקופות נוספות של 3 שנים כל אחת), והוא צפוי להניב לנתנאל דמי שכירות בגובה של 5 מיליון שקל לשנה, בתוספת מע"מ.

לאלביט, המחזיקה משרדים בפארק מזה תקופה ארוכה, ניתנה אופציה למימוש בחודשיים הקרובים לפיה תוכל לשכור קומה נוספת במתחם. אם אלביט תחליט לממש את האופציה, יגדלו דמי השכירות השנתיים לכ-6 מיליון שקל לשנה. נתנאל תבצע בתקופה הקרובה התאמות פנים לנכס והיא צפויה למסור את המשרדים לאכלוס במהלך הרבעון השני של 2018.

עוד מציינים בנתנאל כי הנכס מוערך בספריה בכ-67 מיליון שקל ומסווג כנדל"ן להשקעה ו"להערכת החברה, להתקשרות בהסכם השכירות צפויה השפעה חיובית על ערך הנכס". בהתאם, "בכוונת החברה לפנות למעריך שווי חיצוני לבחינת ערכו של הנכס בספריה".

מניית נתנאל  רשמה בשנה האחרונה ירידה של כ-30% ושוויה בבורסה הצטמק לכ-140 מיליון שקל. נתנאל, שהוקמה לפני כ-50 שנה, נמצאת בשליטת האחים אריה (יו"ר החברה), דני (מנכ"ל), מאיר ואבנר נתנאל. בתשעת החודשים הראשונים של 2017 רשמה החברה הכנסות בהיקף של כ-15 מיליון שקל ובשורה התחתונה היא הציגה הפסד נקי של כ-12 מיליון שקל, בעיקר על רקע הוצאות מימון בהיקף של כ-15 מיליון שקל. בסוף ספטמבר היו בקופת החברה מזומנים בהיקף של כ-48 מיליון שקל והונה העצמי עמד על כ-182 מיליון שקל.

החברה מעורבת כיום ב-17 פרויקטים בהיקף של למעלה מ-1,200 יחידות דיור, ובנוסף מקימה שטחי מסחר ובנייני משרדים הצפויים להניב לאחר סיומם דמי שכירות בהיקף של כ-15 מיליון שקל בשנה.

בנתנאל מעריכים כי בהנחה שהפרויקטים יושלמו בהתאם לתוכניותיה, היא צפויה לרשום בשנים הקרובות הכנסות של כ-1.3 מיליארד שקל ורווח גולמי בהיקף של כ-320 מיליון שקל. בנוסף, החברה מעורבת בפרויקטי התחדשות עירונית ומקימה ברחוב רפידים בשכונת תל ברוך בתל אביב 26 קוטג'ים שבנייתם צפויה להסתיים בתוך שנתיים, עם צפי הכנסות של כ-180 מיליון שקל ורווח גולמי של כ-60 מיליון שקל.