נעילה חיובית בבורסה בת"א; מניית קבוצת דלק קפצה ב-5%

לרגל חגיגות ראש השנה האזרחית, לא מתקיים היום מסחר בבורסות אירופה, אסיה ובורסות וול סטריט ■ לא רק סיידוף: גורמים נוספים בוחנים את רכישת בזק, ביניהם גם איש העסקים מתי כוכבי

בורסת תל אביב  / צילום: רויטרס - Baz Ratner
בורסת תל אביב / צילום: רויטרס - Baz Ratner

המסחר בבורסה בתל-אביב ננעל היום (ב') במגמה חיובית, לאחר שאתמול נסגרה הבורסה בירידות שערים. היום לא יתקיים מסחר בבורסות אסיה, אירופה ו-וול סטריט, לרגל השנה האזרחית החדשה.

 

טבע  רשמה ירידות אתמול לאחר שפורסם כי המאבק הצליח - לפחות לתקופה מסוימת - וההנהלה תדחה ל-2019 את פיטוריהם של כ-140 מעובדי מפעל הטבליות בירושלים, אשר פיטוריהם תוכננו ל-2018. מדובר בדחיית פיטוריהם של כ-40% מתוך 340 העובדים שהיו מיועדים לפיטורים בסבב הנוכחי. 

הלילה הודיעו רמי לוי  שיווק השקמה וקופיקס  על עסקה לפיה יוקצו לרמי לוי 20% ממניות קופיקס גרופ, שבשליטת אבי כץ, לפי שווי חברה של 105 מיליון שקל,

בזק  ואינטרנט זהב  הוסיפו לרכז עניין, לאחר שפורסם אתמול כי למרות שהבנקים מוסיפים לנהל משא ומתן עם נתי סיידוף בנוגע לרכישת יורוקום,  ישנם גורמים שונים שבחנו ובוחנים את רכישת בזק, ביניהם נמצא גם איש העסקים מתי כוכבי [לקריאה נוספת].

בתוך כך, אתמול פורסם ב"גלובס" כי קבוצת סיידוף תכננה לממש את עסקת ההשתלטות על יורוקום דרך חברת "Shayma Investmets" מאיי הבתולה. החברה רשומה על שם עופר סיידוף, אחיו של נתי סיידוף, וככל הנראה המימון לעסקה יגיע ממנה [לידיעה המלאה].

חברת דלק קידוחים  הודיעה בשבוע שעבר לבורסה כי היא צפויה לסיים את החזר השקעתה בפרויקט תמר עד סוף ינואר. כתוצאה מכך, החל ממועד זה יעלה תשלום תמלוגי העל המשולמים לדלק אנרגיה  ודלק וקבוצת דלק מ-1.5% ל-6.5%.

רשות המסים מפרסמת את רשימת "העמדות" של הנישומים החייבות בדיווח. הנישומים נדרשים "להאיר בזרקור" תכנוני מס מסוגים מסוימים, ביניהם השימוש במטבעות וירטואליים [לקריאה נוספת].


לאחר שהבורסה הודיעה כי עסקאות החלף אינן נחשבות דרך להגדלת החזקות הציבור, שינתה משפ' נמרודי את העסקה שבמסגרתה מכרה 7% מההון כדי להגדיל את החזקות הציבור תמורת קרוב ל-60 מיליון שקל. בסוף השבוע עדכנה הכשרת הישוב , כי 4.6% (כ-1.3 מיליון מניות) מנתח המניות שמכר נמרודי לכמה גופים מוסדיים, לא ייכללו בעסקת ההחלף שנגעה לכלל המניות שמכר, וכי עסקת ההחלף תהיה רלוונטית רק ליתרת המניות הנמכרות (כ-2.4%, כ-650 אלף מניות)

חברת שיכון ובינוי  הודיעה אתמול כי היא מכרה לצד שלישי כ-2.6% ממניות חברת איידיאו  במחיר של 63.3 שקלים למניה, למעשה מתחת למחיר השוק. החברה מחזיקה כעת בכ-37.5% מאיידיאו. בגין עסקה זו החברה תכיר ברווח של 27 מיליון שקלים בדוחות הכספיים.