וואןפלוס נערכת להשקת מכשיר חדש - אבל מסתבכת עם גוגל

החברה הסינית תשיק את דגם ה-5T Sandstone בסוף השבוע ■ במקביל להשקה המתוכננת, מזהירה גוגל מפני קוד בעייתי בתוכנה של וואןפלוס, העלול לאסוף מידע על הלקוחות

יצרנית הטלפונים הסינית וואןפלוס, שפופולרית גם בישראל, תשיק את דגם ה-5T Sandstone בסוף השבוע - כך הודיעה החברה בפוסט ברשת החברתית הסינית Weibo.

מדובר בגרסה זהה לדגם ה-5T שהשיקה החברה לפני מספר שבועות, עם הגב המחוספס שהפך לאחד מסמליה המסחריים הבולטים של החברה. בסוף השבוע העלתה וואןפלוס ליוטיוב סרטון פרסומת שבו מתבקשים עוברי אורח לנחש "מה יש בקופסה". 5T, מכשיר הדגל הנוכחי של החברה, הוא סמארטפון עם מסך AMOLED בגודל 6 אינץ', 6 או 8 ג'יגה RAM, מצלמה אחורית באיכות 16-20 מגה-פיקסל וקדמית באיכות 16 מגה-פיקסל.

אלא שבמקביל להשקה המתוכננת, בעיות האבטחה והפרטיות ממשיכות לרדוף את החברה. בחודש שעבר היא החלה להפיץ את OxygenOS 5.0.1, הממשק החדש שלה שמותאם לאנדרואיד 8 של גוגל. אלא שגוגל פליי מזהירה את מתקיני הגרסה מפני שימוש באפליקציית FactoryMode המוטמעת בה, ומכנה אותה "אפליקציה מזיקה".

בנובמבר האחרון התגלה כי גרסתה הקודמת של FactoryMode, שנקראה EngineerMode, עלולה להוות "דלת אחורית" המאפשרת גישה להגדרות הבסיס של המכשיר. בוואןפלוס טענו כי מדובר בסך הכל בכלי שנועד לבדוק את המכשירים לפני שיווקם. חודש לפני כן נחשף כי החברה אוספת מידע פרטי על הדרך שבה לקוחותיה משתמשים בטלפון, ללא ידיעתם.

שתי הפרשות עוררו חשש בקרב המשתמשים שוואןפלוס מרגלת אחריהם, ומעבירה מידע לצד שלישי - השלטונות הסיניים למשל. בחברה מכחישים כמובן כל פגיעה מכוונת בפרטיות ובאבטחת המשתמשים. משמעות האזהרה של גוגל, כך נראה, היא שלפחות חלק מהקוד הבעייתי עדיין מופיע בגרסת האפליקציה החדשה. וואןפלוס טרם הגיבה לדיווחים בנושא.