חממת נילסן תשקיע בחברה שמנתחת מצב רוח לפי האישונים

החחמה תשקיע 2 מיליון שקל ב-5 חברות חדשות, ועוד 4 מיליון שקל בחברות בוגרות יותר

דב ירקוני / צילום: סופיה גלוק
דב ירקוני / צילום: סופיה גלוק

חממת נילסן בחרה את חמש החברות החדשות שתשקיע בהן בסבב החמישי שלה. החממה תשקיע 2 מיליון שקל בכל אחת מהן, ועוד 4 מיליון שקל בחברות בוגרות יותר.

ברשימת ההשקעות השנה אפשר למצוא את BrainVu שפיתחה, בשיתוף עם הטכניון, טכנולוגיה המנתחת את מצבם הרגשי של המשתמשים באמצעות האישונים. הטמעה של הטכנולוגיה במרחבים דיגיטליים תאפשר להתאים תוכן המותאם למצב רוחם. "מפרסמים יוכלו לזהות לפי גודל האישונים איך הגולשים הרגישו כלפי המוצר", אומר מנכ"ל החממה דב ירקוני, שנכנס בחודש שעבר לתפקידו.

חברה יוצאת דופן נוספת ברשימה היא Enerjoy, שפיתחה כלי לניהול מוטיבציה המיועד בעיקר לעובדים צעירים. מדובר במערכת של וידג'יטים שמותקנת במחשבי מקום העבודה ומבצעת גיימיפיקציה למשימות, כמו תחרויות בין חברי הצוות, שאמורות למקסם את התפוקה. המערכת מנתחת את התנהגויות העובדים וכך לומדת איזה סוג של מוטיבציות מניעות כל אחד מהם. "המטרה היא להכניס את הגיימינג והסושיאל לתוך סביבת העבודה", אומר ירקוני.

Stamp.ee נועדה לאפשר ליצרנים להפעיל מבצעים דרך הברקוד שמוטבע על גבי אריזת המוצר. הצרכן סורק את הברקוד באמצעות אפליקציית QR, והמותג יכול לזכות את הצרכן לחשבון ה-Stamp.ee שלו. המערכת כוללת גם מועדוני לקוחות לקמעונאים. המיזם כבר עובד עם לקוחות כמו אסם וסוגת.

Package.AI היא מערכת לטיפול בשילוח ולוגיסטיקה, הנעזרת בצ'טבוט כדי לקבוע חלון זמן מול הלקוח, מיידעת אותו במיקום הנהוג ומסוגלת לבצע שינויים עד הרגע האחרון. "המערכת יודעת לקחת נתונים על טראפיק ועל ביקוש למשלוחים מעבר כדי לייצר תחזיות, המאפשרות לתכנן את מסלולי השילוח באופן שיגדיל את היעילות", אומר ירקוני. למערכת יש כמה לקוחות בארץ, באוסטרליה, בהולנד ובאנגליה.

החברה האחרונה היא Xenia, פלטפורמה לתכנון אדריכלי במודל SaaS, המייצרת באופן אוטומטי תכניות רצפה לחללים מסחריים, במטרה שעיצוב החלל ישפיע על היקף המכירות. המערכת אמורה לשלב שיקולים אדריכליים ושיקולים שיווקיים יחד כדי לייצר תוכנית אופטימלית לכל חנות.

חממת נילסן אינובייט פועלת משנת 2013 בפארק התעשייה בקיסריה, מנהלת כ-35 מיליון דולר ומפעילה גם קרן להשקעות המשך במיזמים. מתחילת פעילותה רשמה החממה שני אקזיטים (של אילו חברות?), שהניבו החזר של פי 6.5 על סך ההשקעה בהם. עד היום תמכה החממה ב-22 מיזמים, והיא מדווחת כי 80% מבוגרותיה גייסו גיוסי המשך.