בורסות אירופה נסגרו במגמה חיובית; נקסט בולטת לחיוב

קים ג'ונג און ממשיך לאיים על רקע הצעה דרום-קוריאנית למו"מ; טראמפ משיב אש ■ טנסנט בלטה לחיוב ■ נכשל מיזוג בין חברה אמריקאית לחברת-בת של עליבאבא

הן מסחר באירופה והן המסחר באסיה ננעלו במגמה חיובית היום (ד'), למרות התמשכות המתיחות הבטחונית בחצי האי הקוריאני. בורסות בוול סטריט ננעלו אמש בעליות, בעוד הנאסד"ק חצה את רף 7,000 הנק'. 

 

מניות הרשתות הקמעונאיות הגדולות הובילואת המדדים מעלה לעליות של כ-1%, לאחר שנקסט  שיפרה את תחזיות הרווחים השנתיים שלה. ענקית הקמעונאות הבריטית דיווחה כי המכירות של השבועות טרום חג המולד בשילוב עם מזג האוויר החורפי שיפרו את מכירות ביגוד החורף שלה. המנייה עלתה בלמעלה מ-9% לאחר הפרסומים.

קרדיט סוויס הורידה דירוג ל- Hays  והמנייה הגיבה בירידות של למעלה מ-2%.

 

מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און, ממשיך לנקוט ברטוריקה הלוחמנית ומאיים בהפעלת האופציה הגרעינית שברשותו, על רקע ההצעה הדרום-קוריאנית לאירוח משא ומתן בין שתי המדינות השכנות ב-9 לחודש. נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, איים על מנהיג צפון קוריאה וכתב כי "הכפתור הגרעיני" שלו "גדול יותר" מזה של קים.

מניות הטכנולוגיה באסיה המשיכו לבלוט, ביניהן ענקית האינטרנט טנסנט  וספקית מרכזית לאפל - AAC Technologies.

נכשל מיזוג בין MoneyGram International האמריקאית לבין חברת הבת של עליבאבא , Ant Financial Services Group. החברות לא הצליחו להשיג אישור רגולטורי למיזוג, והצהרה משותפת אישרה ש-Ant שילמה ל-MoneyGram דמי ביטול בגובה 30 מיליון דולר.

מניות Hyundai Heavy Industires  זינקו לאחר שחברת הספנות הדרום-קוריאנית הודיעה כי היא צופה מכירות בסך 7.52 מיליארד דולר השנה - כך לפי רויטרס.